נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם
:A-4E סקייהוק

יצרן:דגלס, מפעל אל סגונדו, קליפורניה, ארה"ב

מספר יצרן:13334

מספר צי:Bu.151164


עייט 825 של טייסת אבירי הצפון בהסעה ברמת דוד (באדיבות רענן וייס)

תולדות המטוס:

מטוס זה נקלט בטייסת התקיפה VA-43 "צ'לנג'רס" של חיל הים האמריקאי בבסיס אושאנה בתאריך 28 באוקטובר 64. הועבר לטייסת VA-86 "סיידווינדרס" באותו בסיס ב-6 בנובמבר 64.טייסת זו עלתה על נושאת המטוסים אינדפנדנס ושם נשא המטוס את קוד הזנב "AG" ואת קוד החרטום "402". ב-20 באפריל  66 הועבר לטייסת VA-83 "רמפייג'רס" בבסיס אושאנה, וב-6 בנובמבר 67 הועבר לטייסת VA-56 "צ'מפיונס" שהיתה חלק מכנף האויר CVW-9 על נושאת המטוסים אנטרפרייז.

ב-9 בדצמבר 67 הועבר לטייסת VA-94 "מייטי שרייקס" שהיתה חלק מכנף האויר CVW-5 על  נושאת המטוסים בון הום ריצ'ארד ששטה במימי ויאטנם, וב-26 בדצמבר 68 הועבר לטייסת VA-125  "רף ריידרס" בבסיס הצי לימור שבקליפורניה.

ב-17 בספטמבר 69 הועבר לטייסת VA-216 על נושאת המטוסים פורסטל וב-4 באוגוסט 70 הועבר לטייסת ההדרכה VMAT-102 בבסיס חיל הנחתים יומה שבאריזונה.

נבחר למכירה לישראל והועבר לבסיס האחזקה של הצי בפנסקולה ב-21 בפברואר 71, הוכנס לשימור ונאטם בקוקון, נגרע ממצבת מטוסי הצי ב-3 באוגוסט 71 והועבר לישראל באניה.

לאחר ביצוע ביקורת אחזקה הוצב בטייסת הכנף המעופפת שם סומן 225 . משם הועבר לטייסת אבירי הצפון שם שונה סימונו ל-825 ומשם לטייסת האיל הנוגח. נבחר למכירה לחיל הים של ארגנטינה והועבר לתעשיה האוירית לשיפוץ שאחריו נצבע בצבע אפור. למטוס הוקצה מס' זנב  3-A-304.


טייס חוזר מגיחה בעייט 825 בעת שסומן 225 בטייסת  אבירי הצפון לפני מלחמת יוה"כ  (באדיבות רענן וייס)

עיסקת המכירה לא יצאה לפועל והמטוס, ועוד 11 מטוסים אחרים אוחסנו בתעשיה האוירית ולבסוף הועברו לאחסנה בבסיס עובדה. לאחר מכן המטוס הועבר ע"י מסוק CH-53E של חיל הנחתים האמריקאי למטווח ח"א בנגב.


 
לייבסיטי - בניית אתרים