נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם
:A-4E סקייהוק

יצרן:דגלס, מפעל אל סגונדו, קליפורניה, ארה"ב

מספר יצרן:13466

מספר צי:152078


עייט 833 בליין טייסת נשר הזהב בבסיס עציון. צולם בעת סופת חול בשנת 1974 (באדיבות רענן וייס)

תולדות המטוס:

מטוס זה נקלט ב-26 באפריל 66 בטייסת התקיפה VA-83 "ראמפייג'רס" של חיל הים האמריקאי בבסיס אושאנה אך היא הוצבה בתקופה זו על נושאת המטוסים "שנגרי לה" כחלק מלהק CVW-8.ב-8 ביוני 67 הועבר לטייסת VA-44 "הורנטס"  בבסיס ססיל פילד  וב-2 באוקטובר אותה שנה  הועבר לטייסת    VA-106 "גלדיאטורס"  גם היא מאותו בסיס. טייסת זו עלתה על נושאת המטוסים "אינטרפיד" ומטוסיה תקפו מטרות בחזית ויאטנם. בשנת 1968 הועבר לטייסת חיל הנחתים VMA-211 "ווייק" בבסיס אוירית הנחתים אל טורו,ב-27 בדצמבר 68 הוצב  כ"מטוס לסיוע קרבי " ביחידת האחזקה והמפקדה HAMron-12 של חיל הנחתים בבסיס צ'ו לאי בויאטנם וב-19 בינואר 70  הועבר לטייסת VMA-223 "בולדוגס" בבסיס אל טורו ולאחר מכן, ב-24 במרץ 70 הועבר  לטייסת  VMA-214 "בלק שיפ" בבסיס אל טורו.

ב-1 באפריל 1971 הועבר לשיפוץ ביחידת אחזקת המטוסים של הצי בבסיס פנסקולה, וב-30 באוגוסט 71 נגרע ממצאי מטוסי הצי והועבר לישראל באניה.

נקלט בחיל האויר בטייסת הכנף המעופפת בבסיס תל נוף. משם הועבר לטייסת  נשר הזהב ומשם לטייסת האייל הנוגח. כשנבחר למכירה לחיל הים של ארגנטינה הועבר לתעשיה האוירת לשיפוץ שבסיומו נצבע באפור וגם הוקצה לו מס' זנב ארגנטינאיo3-A-311. העיסקה לא יצאה לבסוף לפועל והמטוס, יחד עם 11 מטוסים אחרים ששופצו נשלחו לאחסנה בבסיס עובדה.לבסוף הועבר ע"י מסוק CH-53E של חיל הנחתים למטווח חיל האויר בנגב.


בעת תרגיל חימוש שנערך בטייסת האייל הנוגח  (באדיבות רענן וייס) שרידי עייט 833 במטווח בנגב (באדיבות שריאל שטילר)


 
לייבסיטי - בניית אתרים