נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם
:A-4E סקייהוק

יצרן:דגלס, מפעל אל סגונדו, קליפורניה, ארה"ב

מספר יצרן:13226

מספר צי:151056


עייט 849 של טייסת נשר הזהב בטיסה (באדיבות רענן וייס)

תולדות המטוס:

ב-13 במרץ 64 נקלט בטייסת התקיפה VA-164 של חיל הים האמריקאי שחנתה בבסיס הצי לימור בקליפורניה.הועבר ב-20 בינואר 65 לטייסת VA-56  באותו בסיס , ב-8 ביולי אותה שנה הועבר לטייסת חיל הנחתים VMA-121 בבסיס אל טורו בקליפורניה , וב-11 בספטמבר 66 הועבר לטייסת VMA-211 בבסיס צ'ו לאי בויאטנם.

ב-5 בספטמבר 67 הוחזר לטייסת VMA-121  שהגיעה לצ'ו לאי, וב-18 ביוני 68 הוחזר לארה"ב עם הטייסת שחזרה לבסיס צ'רי פוינט וכונתה מאז VMAAW-121. ב-14 באוקטובר 68 הוצב בטייסת VMA-223   בבסיס צ'ו לאי


ב-17 במרץ 71 הועבר לטייסת האימון VMAT-102 בבסיס יומה שבאריזונה וב-11 באפריל 72 נבחר למכירה לישראל הועבר לבסיס האחזקה של מטוסי הצי בפנסקולה, שומר בקקון והועבר באניה ארצה.

לאחר ביקורת תחזוקה נצבע בצבעי ההסוואה של חיל האויר והוצב בטייסת אבירי הצפון ברמת דוד. שם סומן בתחילה 249. לאחר מכן הועבר לטייסת הכנף המעופפת בבסיס תל נוף וכשיצא משירות הועבר לבסיס עובדה לאחסנה.


עייט 249 חמוש יוצא לגיחת תקיפה לפני מלחמת יוה"כ  (באדיבות רענן וייס) בליין טייסת נשר הזהב בבסיס עציון. צולם בעת סופת חול (באדיבות רענן וייס)

נבחר למכירה לצי של ארגנטינה. הועבר לתעשיה האוירית לשיפוץ ואף נצבע בצבע אפור והוקצה לו מס' זנב ארגנטינאי 3-A-302. לאחר שעיסקת המכירה לא יצאה לפועל, אוחסן בתעשיה האוירית בשנת 1982 ולאחר מכן הוחזר לבסיס עובדה.נראה שם בפעם האחרונה במאי 2000 ובשנת 2001 הועבר ע"י מסוק CH-53E של חיל הנחתים האמריקאי לאחד ממטווחי ח"א בנגב.
 
לייבסיטי - בניית אתרים