נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

דגם:A-4E סקייהוק

יצרן:דגלס, מפעל אל סגונדו, ארה"ב

מספר יצרן:13432

מספר צי:152044

תולדות המטוס:

מטוס זה הופעל ע"י הזרוע האוירית של צי ארה"ב. ב-16.7.65 הוצב בטייסת VA-23  "בלאק נייטס"  בבסיס הצי פאלון , ב-17.8.65 הוצב בטייסת VA-212  " רמפנט ריידר"  בבסיס  הצי לימור  בקליפורניה  שם נשא את קוד החרטום 261 ואת קוד הזנב NP, טייסת זו עלתה על נושאת המטוסים "האנקוק" ומטוסיה השתתפו במבצעי תקיפה קבים בויאטנם.

ב-8 ביולי 66 הועבר לטייסת VA-155 שהיתה בהתארגנות בבסיס אלמדה בקליפורניה ולאחר מכן עלתה על נושאת המטוסים "קורל סי".שם נשא המטוס את קוד החרטום "511". מנושאת מטוסים זו,המטוס הופעל בגיחות תקיפה במלחמת ויאטנם מיולי 67 עד אפריל 68.


סקייהוק 152044 של טייסת VA-212  על נומ"ט "האנקוק" חמוש בפצצות בדרך לעוד גיחת תקיפה במלחמת ויאטנם

לאחר מכן , ב-7.3.69 הועבר לטייסת  VA-94 "מייטי שרייקס"  שפעלה מנושאת המטוסים בון הום ריצ'ארד , ושם נשא את קוד החרטום  401 ואת קוד הזנב NF . ב-12.6.70 הועבר לאוירית חיל הנחתים והוצב בטייסת  VMAT-102 בבסיס  יומה וב-23.2.71 הועבר לבסיס השיפוץ של מטוסי הצי  בפנסקולה שבפלורידה שם בוצעה בו ביקורת, הוא שומר ב"קוקון" והועבר ארצה באנייה. ירד ממצאי חיל הים האמריקאי ב-9.7.71.

עייט 850 על מסלול ההמראה בבסיס עציון-מבט מתא הטיס (באדיבות רענן וייס) ומזוית אחרת (באדיבות רענן וייס)

בחיל האויר הופעל בטייסת אבירי הצפון,שם הופעל עד  מלחמת יום הכיפורים תחת מס' זנב 250, ולאחריה שונה המספר ל-850. לאחר מכן בטייסת הכנף המעופפת ולאחר מכן בטייסת נשר הזהב שטסה כטייסת קא"מ. כשיצא משירות נבחר למכירה לחיל הים של ארגנטינה. הועבר לתעשיה האוירית ושם שופץ ונצבע בצבע אפור. וכן הוקצה לו מס' זנב ארגנטינאי  O3-A-309 .היות והעיסקה לא יצאה לפועל, הוכנס לשימור ואחסנה בתעשיה האוירית. נראה שם ביוני 89. לאחר מכן הועבר לבסיס עובדה לאחסנה ולבסוף הועבר ע"י מסוק CH-53E של חיל הנחתים האמריקאי למטווח חיל האויר בנגב.

עייט 250 בנחיתה בבסיס רמת דוד לפני מלחמת יוה"כ (באדיבות רענן וייס)  במטווח בנגב (צילום:STARMAN)

 
לייבסיטי - בניית אתרים