נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס

דגם
: F-4E-48-MC

יצרן: מקדוננל-דוגלס, ארה"ב

מספר יצרן: 4219

מספר חא"א: 71-0232

השבחה לקורנס 2000-התעשיה האוירית,ישראל.

תולדות המטוס

מטוס זה הגיע ארצה בתאריך 17 ביוני 72 במסגרת עסקת Peace Echo IV . במבצע העברה "תרכיב 27" ונקלט בטייסת אבירי הזנב הכתום.



קורנס 179 עמוס בפצצות, נבדק בעמדת המראה בחצרים (באדיבות שריאל שטילר)


להלן כמה מהגיחות המבצעיות שבוצעו במטוס: (מתעדכן בשוטף)

בתאריך 20 בנובמבר 72 הוטס ע"י שחר/יערי לסיוע יום בגזרה הסורית.

בתאריך 2 בינואר 73 הוטס ע"י גילוץ/יערי  בקרב האויר הראשון של הטייסת. המשימה המקורית היתה לפיטרול ירוט בלבנון, אך הופנו ע"י הבקר למפגש שהתפתח לקרב אויר.

בתאריך 2 באוקטובר 73 הוטס ע"י פלד/פרג באימון קרב אויר בודדים.

בתאריך 3 באוקטובר 73 הוטס ע"י אלעד רביד  באימון ירי א"א.

בתאריך 7 באוקטובר 73 הוטס ע"י גורן/קמאי לתקיפת שדות תעופה במצרים

בתאריך 7 באוקטובר 73 הוטס ע"י גורן/שמואלי לסיוע יום בגזרת סוריה

בתאריך 7 באוקטובר 73 הוטס ע"י גילוץ/אורן  לתקיפת קלע לילית בתעלה

בתאריך 8 באוקטובר 73 הוטס ע"י גורן/אראל לתקיפת טילים באיזור פורט סעיד שבמצרים.

בתאריך 8 באוקטובר 73 הוטס ע"י גורן// פלטיאלי לתקיפת סיוע בגזרה הסורית

בתאריך 9 באוקטובר 73  הוטס ע"י גורדון/אראל בתקיפת בסיס ח"א המצרי בכותמייה.

בתאריך 9 באוקטובר 73 הוטס ע"י וקס/פרג  לתקיפת יעדים בסוריה

בתאריך 10 באוקטובר 73 הוטס ע"י מימון/אורן  לפטרול ירוט

בתאריך 10 באוקטובר 73 הוטס ע"י  פנאי/רגב לתקיפת שדות תעופה במצרים

בתאריך 10 באוקטובר 73 הוטס ע"י גורן/רוזנבלט  לתקיפת שדה תעופה בסוריה

בתאריך 10 באוקטובר 73 הוטס ע"י אלעד/בן צבי  לתקיפת קלע על שריון.

בתאריך 14 באוקטובר 73 הוטס ע"י מוסט/ פרי לתקיפת בסיס ח"א הסורי אל מאזה. מבנה מזנון עם ספקטור/רגב בקורנס 186


קורנס 179 בעמדת ההמראה במלחמת יוה"כ (תמונה:יוסי יערי.צביעה:שי פינקלמן)

בתאריך 14 באוקטובר הוטס ע"י  וקס/לרנר לתקיפת שדות תעופה במצרים.

בתאריך 14 באוקטובר 73 הוטס ע"י  גל/רגב לפטרול ירוט  בלילה

בתאריך 15 באוקטובר 73 הוטס ע"י פטישי/קמאי לתקיפת קלע על נ"מ  ליד איסמיליה מזרחית לתעלה במסגרת מבנה "מנורה" יחד עם פולג

בתאריך 15 באוקטובר 73 הוטס ע"י  רביד/פרג  לתקיפת יעדים קרקעיים במצרים

בתאריך 15 באוקטובר 73 הוטס ע"י פטישי/פרג בפיטרול לילה במערב סיני.

בתאריך 16 באוקטובר 73 הועבר ע"י פטישי/פרג מחצור לחצרים

בתאריך 18 באוקטובר הוטס ע"י אלעד/תמיר  לתקיפת ראס גמסה.

בתאריך 19 באוקטובר 73 הוטס ע"י  נחומי/רגב לפטרול לילה במצרים

בתאריך 19 באוקטובר 73 הוטס ע"י גורן/אראל  בפטרול נמוך במערב סיני . נוצר קשר עין עם מטוסי אוייב כשנותרו עם  3700 ליברות דלק

בתאריך 20 באוקטובר 73 הוחזר ע"י נחומי/רגב לחצרים

בתאריך 22 באוקטובר 73 הוטס ע"י גורן//אראל לתקיפת כוחות מצריים בתעלת סואץ

בתאריך 22 באוקטובר 73 הוטס ע"י גורן/שמואלי לתקיפת סיוע בגזרה המצרית.

בתאריכים 23-24 באוקטובר 73 הוכנס המטוס לביקורת חירום בטייסת התחזוקה.

בתאריך 6 בדצמבר 73 הוטס ע"י מוסט בפטרול לירוט במצרים.

בתאריך 8 בדצמבר 73הוטס ע"י ספקטור בפטרול לירוט.


לאחר קריירה ארוכה בה בוצעו במטוס שינויים ושדרוגים נבחר להשבחה לדגם "קורנס 2000" ולצורך כך הועבר לתעשיה האוירית. לאחר ההשבחה קיבל את מספר הזנב 579 והוצב בטייסת האחת.



קורנס 579 בטייסת האחת (סוזנה אסולין)


המטוס יצא משירות, הוטס לאחסנה בבסיס עובדה ולבסוף נגרט

קורנס 579 במגרש הגרוטאות (באדיבות אסף כהן)


לייבסיטי - בניית אתרים