נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם: C-130E-95-LM

דגם יצרן: 382-8B

יצרן: לוקהיד, ארה"ב

מספר יצרן: 382-3880

מספר חא"א: 63-7810

שנת יצור:1963



תולדות המטוס:

יוצר במפעל חברת לוקהיד במארייטה שבמדינת ג'ורג'יה. התקבל בח"א האמריקאי בתאריך 4.12.63 והוצב בטייסת התובלה (הבינונית) ה-8 (שירות התובלה האוירית הצבאי) בבסיס אויריית חיל הים האמריקאי מופט שבמדינת קליפורניה.

במאי 67 הועבר לטייסת בכנף התובלה הטקטית ה-316 (פיקוד האויר הטקטי) בבסיס חא"א לנגלי שבמדינת פלורידה. מטוסי הטייסת ביצעו פריסות לבסיס טצ'יקאווה ביפן, לבסיס קם רן ביי ולבסיס נה טראנג בויאטנם.

באפריל 69 הועבר לטייסת בכנף התובלה הטקטית ה-313 (פיקוד האויר הטקטי) בבסיס פורבס שבמדינת טקסס. מטוסי ההרקולס של הכנף ביצעו פריסות לבסיס האוורד בפנמה, לבסיס מילדנהול בבריטניה לבסיס רייט-פטרסון באוהיו ולבסיס ריין-מיין בגרמניה.


הרקולס 63-7810 נוחת באחד מבסיסי ח"א האמריקאי

ביולי 72 הועבר לטייסת בכנף התובלה הטקטית ה-314 (פיקוד האויר הטקטי) בבסיס ליטל רוק שבמדינת אריזונה, ביולי 73 הועבר לטייסת בכנף התובלה הטקטית ה-463 בבסיס דייס שבמדינת טקסס, ובאוקטובר 73 הורד ממצבת ח"א האמריקאי והגיע לח"א במסגרת מבצע "Nickel Grass"-הרכבת האוירית האמריקאית במלחמת יוה"כ, ונקלט בטייסת הציפור הצהובה בנתב"ג.

בשירות טייסת הציפור הצהובה, עדיין בצבעי  ה"קרפדה" האמריקאיים, לאחר מלחמת יום הכיפורים

יצא משירות כשבספריו רשומות 9,070 שעות טיסה והוצע למכירה ע"י סיב"ט. משלא נמכר, נגרט בנתב"ג ב-26  בדצמבר  2016.

סופו של מטוס
לייבסיטי - בניית אתרים