נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:707-328B

יצרן:בואינג,ארה"ב

מספר יצרן:19291

מספר גוף:536

מספר בלוק יצור:5208

קוד תחזוקה:AF0009

תולדות המטוס:

המטוס הוזמן בבואינג ע"י חברת התעופה הצרפתית אייר פראנס. הוא נגלל במפעל רנטון של בואינג בתאריך 7 בדצמבר 66 כשהוא נושא את אות הקריאה הצרפתי F-BLCE, וביצע את טיסת הבכורה ב-21 בפברואר 67.


בשירות אייר פראנס

סופק לאייר פראנס בתאריך 7 במרץ 67  ונכנס לטיסות סדירות בקוי החברה.כונה "Château d'Ussé ". הוחכר לחברת אייר אפריק ב-12 בפברואר 68 ואות הקריאה הוחלף ל-TU-TXL.הוחזר לאייר פראנס ב-22 בפברואר ואות הקריאה הצרפתי נצבע עליו מחדש.הושכר שוב לאייר אפריק מ-11 במרץ 68  ועד 22 במרץ 68.

יצא משירות במאי 81 והוכנס לאחסנה בשדה התעופה אורלי שבפריס.ב-15 ביולי 81 נרכש ע"י חברת התעופה אייר גוויני וב-2 באוגוסט 81 יצא ממוסך בשדה כשהוא צבוע מחדש בצבעי החברה ונושא את אות הקריאה 3X-GCC, אולם עיסקת הרכישה לא יצאה לפועל והמטוס נרשם מחדש ע"ש אייר פראנס  וחזר לאחסנה.

בצבעי אייר גוויני, באחסנה בשדה אורלי

בעודו באחסנה, נרכש לצורך מכירה  בספטמבר 82 ע"י חברת פרוגרס אויאיישן.עד לאותה עת צבר המטוס 45,600 שעות טיסה ו-13,700 מחזורי התעייפות. לאחר שנה הוחזר לכושר טיסה והועבר מאורלי לש"ת של בריסל בבלגיה ושם חזר לאחסנה,וב-25 במאי 84 נרכש ע"י חברת התעופה הבלגית TEA ואות הקריאה הוחלף ל-OO-TYC.המטוס קיבל תעודת כושר טיסה בלגית מס' 3389 ונכנס לשירות החברה בתאריך 19 ביוני 84.

בשירות TEA

שירותו בחברה היה קצר. יצא משירות והושב לאחסנה בבריסל בספטמבר 84 כשבספריו רשומות 45,676 שעות.בנובמבר 84 שימש לטיסות בקו חרטום-בריסל-נתב"ג כחלק ממבצע "משה" להעלאת יהודי אתיופיה. הוחזר לבריסל בינואר 85 והוחזר לאחסנה,ובדצמבר 85 הוחכר לחברת אל על, הוחזר באותו חודש.

ב-23 באוקטובר 86 נרכש ע"י חברת איירקרפט ליסינג קו. הוחכר חזרה ל-TEA באותו יום ושב לשירות בקוי החברה. יצא משירות ב-27 בדצמבר 88 והוכנס לאחסנה בבריסל. ב-8 בפברואר 89 נרכש ע"י חברת איירקספורט האמריקאית וקיבל את אות הקריאה N2090B. ב-26 ביולי 89 נרכש ע"י התעשייה האוירית וקיבל אות קריאה ישראלי 4X-BYC.אות הקריאה הבלגי בוטל ב-31 ביולי 89.

בספטמבר 89 נרכש ע"י חברת קומודור אויאיישן, חברת בת של התעשיה האוירית. אות הקריאה האמריקאי בוטל ב-27 ביולי 90. הועבר למיאמי לשיפוץ דרך שאנון שבאירלנד ב-10 באוגוסט 90.כשחזר מהשיפוץ בוצעו בו התקנות שהפכו אותו למטוס ממסר קשר,והוא נכנס לשירות הטייסת הבינלאומית בשנת 91 תחת מספר הזנב 258 ואות הקריאה 4X-JYC.

עד ספטמבר 97 צבר 54,281 שעות, ועד דצמבר 99 כבר צבר 54,979 שעות ו-21,007 נחיתות והיה מטוס הראם בעל המספר הרב של שעות טיסה בחיל האויר.לאחר שבוצעה בו ביקורת C8 וגם בדיקות סדקים בהן התגלו סדקים במחברי הכנפיים לגוף, הוחלט בחיל האויר להוציאו משירות.

המטוס קורקע ב-19 בפברואר 99, שימש כעתודה לחירום ולאחר מכן  פורקו ממנו המנועים וכל סוג ציוד שניתן היה להשתמש כחלקי חילוף לצי מטוסי הראם, ולבסוף הוא נגרט בנתב"ג.
לייבסיטי - בניית אתרים