נכתב ע"י אמיר שגב

 פרטי המטוס
 
 דגם
: F-16D Block 30 ("ברק 1")

 יצרן: ג'נרל דיינימיקס, ארה"ב

 מס' יצרן: 4K-19

 מס' חא"א: 88-1715

 תולדות המטוס:

 המטוס נקלט בטייסת "העמק" כחלק מעסקת Peace Marble II, עסקת הברקים הראשונה.


 פרטי האירוע
 
בליל ה-27 למרס 2000 המריא ברק 031 מרמת דוד לאימון לילי, כאשר אימון יירוט מסוק הוגדר כמטרה משנית. במהלך האימון הנמיך המטוס מתחת לגובה 2500 רגל באישור הבקר, לאחר שהמטוס חלף מעל המסוק הועבר התע"ל למצב DGFT בו לא מופיעים קוי אופק. הטייס קיבל נתונים מהבקר, טיפס לגובה 4400 תוך כדי פנייה והנמיך שוב לגובה 3750. בטווח 3.7 מייל הושגה נעילה על המסוק, והמטוס החריף את הפנייה והוריד אף על מנת להצביע על המסוק. לקראת חליפה ניתקה נעילה המכ"מ, ולאחר חליפה בוצעה פניית 2.4 ג'י במהירות 400 קשר תוך נסיון לשמור את סימון מערכת הנשק המונחה על המסוק. המטוס המשיך את הפנייה מגובה 3500 תוך הגדלת שיעור ההנמכה ופגע במים ללא נסיון היחלצות או הפלטה. הטייס, רס"ן יונתן בגין, והנווט, סרן ליאור הררי, נהרגו בתאונה.
 נכתב ע"י אמיר שגב

 פרטי המטוס
 
 דגם
: F-16D Block 30 ("ברק 1")

 יצרן: ג'נרל דיינימיקס, ארה"ב

 מס' יצרן: 4K-8

 מס' חא"א: 87-1701

 תולדות המטוס:

 המטוס נקלט בטייסת "העמק" כחלק מעסקת Peace Marble II, עסקת הברקים הראשונה.


 פרטי האירוע
 
זוג מטוסי ברק של טייסת "העמק" חזרו מאימוני קרב אויר לנחיתה ברמת דוד. סיפר הטייס, סגן מפקד הטייסת, לבטאון ח"א:
לייבסיטי - בניית אתרים