נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:PA.31 נוואחו

יצרן:פייפר, ארה"ב

מספר יצרן:31-8112021

שנת יצור:1981


צילום:מטי שווימר

תיאור האירוע:

ביום 9 באפריל 10 המריא המטוס מש"ת הרצליה למצדה בנתיב מכשירים. כשהגיע לנקודת דיווח "אינטרו", עבר הטייס לפיקוח נתב"ג,וקיבל אישור לנסוק לגובה 7,000  רגל. לאחר מכן נכנס לאיזור מעונן וקיבל אישור לנסוק לגובה 9,000 רגל.

במהלך נסיקה זו, כשהיה המטוס במרחק של 15 מייל ממזרח לנתב"ג, ראה הטייס שלחץ סעפת מנוע שמאל נופל.הוא דיווח על התקלה ,קיבל אישור לחזור לנחיתה בהרצליה,ותוך כדי ההנמכה הבחין שהגוון צבע על מעטה המנוע השמאלי משתנה,עדות לטמפרטורה גבוהה מאד או שריפה במנוע.
הטייס הדמים את המנוע וביצע הנצה למדחף. הוא הכריז ברדיו על מצב חירום,ביקש וקיבל אישור לנחיתה מיידית בנתב"ג.הוא נחת בשלום על מסלול 30 בגישה ישירה והסיע לנקודת החנייה שהוקצתה לו.

מדו"ח חקירת החוקר הראשי שפורסם ב-30 במאי 10 עולה כי ברגי הידוק יחידת הטורבו של מנוע שמאל לא היו מהודקים וכתוצאה מכך השתחררו הברגים, ואויר חם נפלט החוצה וחימם את מעטה המנוע וכתוצאה מכך השתנה גוון הצבע.

הכל התחיל מכך שהמנוע נשלח לשיפוץ בחו"ל, שופץ והורץ ללא יחידת הטורבו, שהגיעה בנפרד וברגיה לא היו מהודקים, וכך הורכבה על המנוע.
לייבסיטי - בניית אתרים