נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם
:401B

יצרן:ססנה, ארה"ב

מספר יצרן: 401B0205

תיאור האירוע:

המטוס, שהופעל ע"י חברת אופק צילומי אויר המריא משדה דב ביום 23 ביוני 2000 למשימת צילום. בשעה 14:40 לערך, כשהמטוס טס מעל מכון ווינגייט יצר הטייס קשר עם מגדל הפיקוח בשדה והודיע על כוונתו לנחות. לפני בתור לנחיתה היו מטוס ערבה ומטוס שגרר כרזה.

במהלך ביצוע הליכה סביב מהצלע הסופית לנחיתה ולאחר שטס בגובה 150 רגל עד אמצע המסלול נכנס המטוס להטייה  קלה תוך כדי טיסה איטית ונסיקה קלה.ההטייה הלכה והחריפה בהדרגה תוך ירידת החרטום, ולאחר מכן נכנס המטוס לצלילה אנכית עד להתרסקותו לים כ-200 מטר מהחוף, מול השליש האחרון של מסלול 03 בשדה.

טייסו של המטוס הגורר שראה את ההתרסקות דיווח למגדל בשדה דב וזה הזניק שירותי הצלה משדה דב ומסוק יסעור עם צוות של 669.

ממסקנות ועדת החקירה עולה כי הגורמים האפשריים לתאונה היו:

 
"הכנה לקוייה של תא הטייס (חוסר הקפדה על הבד"ח) ובעיקר אי העברת ידיות שינוי הפסיעה של המדחפים למצב קדמי, מנעה מהטייס להשיג את הספק המנועים הדרוש ל"הליכה סביב", חרף פתיחת המצערות לסוף מהלכן.

התרכזות ממושכת של הטייס  בנעשה בתא ("הכנסת ראש") תוך כדי ביצוע פעולות , במהלך ה"הליכה סביב", גרמה להחרפת ההטייה של המטוס ולהזדקרותו, מבלי שהטייס הבחין בכך.

כניסת המטוס להזדקרות בפנייה,בגובה נמוך מכדי שניתן יהיה להחלץ ממנה".

 
לייבסיטי - בניית אתרים