נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם
:F-4E-43-MC פאנטום II

יצרן:מקדוננל דגלס,ארה"ב

פרטי האירוע:

ביום השלישי של מלחמת יוה"כ,9 באוקטובר 73 בשעה 16:00המריא מחצרים זוג מטוסי קורנס של טייסת אבירי הזנב הכתום שכינויו היה בקשר "מנורה", לתקיפת חטף של גשר על תעלת סואץ בגיזרת פירדן. את הזוג הוביל בקורנס 125 חנוך פטישי עם הנווט יוני אראל, ואת המטוס השני,קורנס 115  הטיסו יורם פלד ונווטו בועז לרנר.

כ-10 שניות לפני המשיכה לתקיפה,החלו לדלוק בתא הטייס של פלד נורות האזהרה של נפילת הלחץ ההידראולי במטוס ואירעה הפסקת חשמל כללית. פלד ולרנר לא הרגישו פגיעה במטוס ובאיזור לא שוגרו טילים למרות שהם טסו בקרבת איזור מוגן טילים.

כתוצאה מאבדן הלחץ ההידראולי,הפסיק לתפקד משכך הגה הכיוון, והמטוס העמוס ב-10 פצצות 500 ק"ג,ובמיכלים נתיקים שטס בגובה 100 רגל, החל לסבסב. פלד ניסה לשדר לפטישי אך מכשיר הקשר לא פעל. הוא השליך את החימוש והנתיקים ופנה חזרה. הוא ניסה להפעיל את המבערים האחוריים כדי להתרחק מהאיזור מוגן הטילים אך המצערות נתקעו.

פלד התחיל לצבור גובה ותיקשר עם הנווט בצעקות היות וגם מערכת קשר הפנים לא פעלה. לפתע המבערים הוצתו  מעצמם  ופלד תיכנן לטוס לרפידים לנחיתת אונס. הוא גרר את המטוס עד לג'בל מרה, שנמצא כ-40 מייל מרפידים, וטס בגובה של 6,500 רגל ובמהירות של 500 קשר לערך.

לפתע התפוצץ הזנב והמטוס השפיל את חרטומו ב-90 מעלות כלפי הקרקע.פלד , שלא היה קשור בצורה טובה נדבק לחופה כתוצאה מהתאוצה ולא יכול היה לנטוש. לבסוף הצליח  פלד  למשוך בידית הנטישה העליונה בכיסא המפלט, נטש וגם  הנטיש  את  לרנר, הם צנחו בשלום ומסוק שטייסו ראה את הנטישה נחת לידם והטיס את שניהם לרפידים.

שברי קורנס 115 בסיני (באדיבות יוסי יערי) מזוית נוספת (באדיבות יוסי יערי)


לייבסיטי - בניית אתרים