נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:
F-4E-39-MC פאנטום II

יצרן:מקדוננל דגלס, ארה"ב

מספר יצרן:3891

מס' חא"א:68-0434


קורנס 126 בעת שירותו בטייסת הפטישים לפני מלחמת יוה"כ (באדיבות רענן וייס)

תיאור האירוע

לאחר ההמראה מחצור לטיסת מבחן, ביום 20 ביולי 75, כשהיה קורנס 126 של טייסת האחת בגובה 40,000 רגל (מעל 12,000 מטר) ותוך פנייה קלה, נדלקו בלוח המכשירים נורת אזהרה ראשית (Master Caution) ונורת אזהרה CHK HYD, ומד לחץ מערכת הידראולית שרת הראה PSI  2,750  במקום PSI 3,000 שהוא הלחץ הנורמלי במערכת.

הטייס תכנן לנחות נחיתת אונס בבסיס אל עריש וביקש מהנווט להקריא לו את הבד"ח (נוהל בדיקות חירום). בינתיים לחץ המערכת נפל ל-0.הטייס בדק פעמיים את תפקוד המערכות ההידראוליות המפעילות את ההגאים ומצא שהלחץ בהן היה   1,500 PSI ועלה ל-2,500.אך תפעול ההגאים היה קשה והיתה להם תגובה קשה ומאוחרת.

תוך כדי כך דיווח הטייס על התקלות למבצעים של הטייסת והודיע שאינו מוכן לבצע נחיתה כשהמטוס במצב זה .המטיס התורן במבצעים ביקש ממנו להמתין ואף העביר לו הוראות לנחיתה אך הצוות נטש את המטוס בשלום והמטוס פגע בקרקע בטיסה ישרה והתרסק.

 
לייבסיטי - בניית אתרים