נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

דגם:BN-A איילנדר

יצרן:בריטן נורמן,בריטניה

מספר יצרן:0171B

טיסה ראשונה:8.4.70
 
המטוס טס את טיסתו הראשונה מבמבריג' כשהוא מסומן G-51-171.נרשם ע"ש חברת בריטן נורמן כ-G-AYCW  בתאריך 1 במאי 1970, וסופק לחברת פיירוקס אויאיישן סרוויסס ב-25 ביוני 70.עיסקה למכירתו לחברת וולונטיר איירלינס בארה"ב,דרך נציג בריטן נורמן בארה"ב ג'ונס איירקרפט,ושבמסגרתה קיבל רישום אמריקאי N111VA לא יצאה לפועל,והמטוס לא סופק.חזר לבעלות בריטן נורמן בתאריך 12.12.70 ורישומו הוסב לרישום G-51-171  לצורך טיסות ניסוי.

הרישום שונה שוב ל-G-AYCW ב-22 ביוני 71 .המטוס נמכר לחברת שחף מהרצליה וסופק בתאריך 28.10.71.נרשם ע"ש החברה וקיבל אות קריאה 4X-AYA.שימש את החברה לטיסות בארץ וליעדים קרובים בחו"ל ולהצנחה.

 ממריא מבמבריג', 4.7.71 (Photo:M.West)

ב-16.6.89 ,בעת המראה ממנחת קרית שמונה עם תשעה נוסעים, המטוס  סטה מהמסלול ונתקע בשדה בוצי. תוקן וחזר לטוס. וכשקרסה חברת שחף הושבת בש"ת הרצליה למשך שנים רבות.
 
המטוס בהרצליה, אפריל 2006 (צילום:מוטי שווימר) בהרצליה, נושא את אות הקריאה האמריקאי (צילום:ארזS)

המטוס נמכר לחברת JEC COM INC. מפורת' לאודרדייל שבפלורידה , שהיא חברת תעופה הפועלת בהאיטי, קיבל רישום אמריקאי N119JE בתאריך 9.2.07 ,ולאחר שהסתיים השיפוץ ,והמטוס צוייד במערכת דלק נוספת לצורך ההעברה,ואושר ע"י בוחן FAA שהגיע מגרמניה, הוטס לש"ת נורת' פרי בהוליווד, פלורידה (KHWO) ע"י שלמה זלקין ורמי שדה בנתיב הרצליה-שדה דב-קוס-קורפו-סן טיטיאן-לה טוקט-וויק-רייקיאוויק-נארססאווק –גוז ביי-טורונטו-סן קתרין-פרמינגטון-נורת' פרי.

צפה בסרטון על טיסת ההעברה
כאן

הרישום האמריקאי נמחק בתאריך 14.4.09 כשהמטוס נמכר לבעלים בונצואלה ונרשם שם כ-YV-212T.בתאריך 16.8.09 בשעה 18:06 בעת טיסת נוסעים מש"ת לוס רוקס אל ש"ת קראקס-סימון בוליבר, אירעה תקלה והמטוס נחת בים ליד החוף.
 

--
לייבסיטי - בניית אתרים