נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:
 
דגם:BN2A-2 איילנדר
 
יצרן:בריטן נורמן,בריטניה
 
מספר יצרן:0285B
 
תולדות המטוס:
 
המטוס ביצע את טיסתו הראשונה בתאריך 10.7.71 ממפעל בריטן נורמן כשהוא נושא את אות הקריאה המיוחד G-51-285 שהוקצה לטיסות הניסוי והרישוי. שישה ימים אחר כך נרשם על שם בריטן נורמם במנהל התעופה האזרחית המלכותית והוקצה לו אות קריאה G-AZBV.

איילנדר G-AZBV בש"ת פיירוקס, פברואר 72 (Photo:David Whitworth)
 
נמכר לחברת פיירוקס אויאיישן סרוויסס ב-29.8.71. עיסקת מכירה לחברת התעופה האירית בוליפרי אויאיישן, שבמסגרתה גם הוקצה אות קריאה אירי EI-AVO לא הושלמה והמטוס נמכר לחברת ישראוויה הירושלמית ונרשם על שמה בתאריך 4.5.72 תחת אות קריאה 4X-AYK. המטוס הופעל לטיסות פנים ארציות.
 
איילנדר  4X-AYK בש"ת של גלאזגו, בדרך ארצה (Photo:Stuart Jessup)

נמכר לחברת כנף ארקיע בדצמבר 72 שגם היא השתמשה בו לטיסות פנים, ובאוקטובר 73 גוייס לחיל האויר , קיבל שם מס' זנב 004 ואות קריאה אזרחי 4X-FNP שהוחלף ל-4X-FMD.המטוס הופעל לטיסות קישור, תובלת מפקדים ואף לאימון נווטים בביה"ס לטיסה. כשהוצא משירות הועבר למוזיאון ח"א בחצרים.

איילנדר 004 במוזיאון ח"א (צילום:אופיר הראל)

 

 

לייבסיטי - בניית אתרים