נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 
פרטיהמטוס:
 
דגם:BN.2A-8 איילנדר
 
יצרן:בריטן נורמן, בריטניה
 
מספר יצרן:0316
 
טיסה ראשונה:19.1.73
 
תולדות המטוס:
 
המטוס ביצע את טיסת הבכורה ממפעל בריטן נורמן תחת אות הקריאה המיוחד לטיסות ניסוי G-51-316. סופק לחברת התעופה פיירוקס אויאיישן סרוויסס ב-12.3.73 והופעל תחת אות הקריאה G-BALO.
 
נמכר לחברת כנף ארקיע ב-29.4.73, הוטס ארצה ונרשם תחת אות הקריאה 4X-AYL בתאריך 30.5.73. חברת כנף הפעילה את המטוס לטיסות פנים לשדות תעופה ומנחתים קטנים כמצפה רמון וסדום. הושכר לחברת התעופה היוונית אולימפיק בין ינואר למאי 78 ובהיותו ביוון הופעל תחת אות הקריאה היווני SX-BFC. הושכר לאולימפיק פעם נוספת בין מאי לנובמבר 80.
 
נמכר לחברת התעופה הבריטית הארווסט אייר ב-3.2.82 ונרשם על שמה תחת אות הקריאה G-BJWN ב-9.2.82. שימש בחברה לטיסות סיור למניעת זיהום הים תחת חוזה של משמר החופים המלכותי.שודרג לדגם BN2A-26 וצוייד בציוד לריסוס מתוצרת מיקרונאייר.לאחר מכן נמכר לחברת התעופה רגיון איירווייז וממנה נמכר לחברת התעופה גרייט ברייראיירלינס בע"מ מניו זילנד ונרשם על שמה בתאריך 15.12.89 תחת אות הקריאה ZK-FVD. ב-9.7.98 שונה שם החברה ל-גרייט ברייר איירליינס פלייט אופריישנס בע"מ.

G-BJWN בשירות הארווסט אייר ZK-FVD בשירות גרייט ברייר
לייבסיטי - בניית אתרים