נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס

דגם: BN-2A-8 איילנדר

יצרן: בריטן נורמן, בריטניה

מספר יצרן: 0150B

תולדות המטוס

המטוס ביצע את טיסתו הראשונה ב-15 בינואר 1970, סומן כ-G-51-150, ובפברואר 1970, נרשם על שם היצרן כ-G-AXXJ.ב-28 בפברואר 1970 נמסר לחברת פיירוקס אויאיישן סרוויסס ששינתה את שמה ב-2 באוקטובר 1970 לבריימון אויאיישן. חברה זו השכירה את המטוס לחברת ווסטוורד איירוויז באוגוסט 1971 שהפעילה את המטוס עד לינואר 1972.

ב-27 באוקטובר 1972, הושכר המטוס לחברת פובלי-אייר מבריסל ואות הקריאה שלו שונה ל-OO-ARI. חברה זו הפעילה אותו עד ל-4 באפריל 1973. ב-28 בנובמבר 1977 נמכר לחברת הייוורדס אויאיישן, שמכרה אותו לחברת ג'רסי יורופיאן איירוויז מאיי התעלה.
 
בש"ת של אנטוורפן,1973 Collectie Raymond Cuypers

ב-15 באוגוסט 1981 הושכר המטוס לחברת אייר אירלנד שהפעילה אותו עד ל-12 בנובמבר 1981. ב30 במרץ 1984 נמכר לחברת בלמאר אויאיישן שהשכירה אותו לחברת אייר ווייט ולחברת אייר סארניה.
 
צולם  באוגוסט 88 בש"ת גלוסטרשיר (Photo:Derek Heley)

בהמשך נמכר לחברת פוליס אויאיישן סרוויסס והופעל עבור מטה משטרת דבון ומשטרת קורנוול. ב-22 במאי 1990, שונה אות הקריאה ל-G-PASW.
ביולי 1991, נמכר המטוס לחברת זמיר והוטס ארצה. לאחר מכן, בשנת 1993, הועברה הבעלות על המטוס לחברת עייט שהפעילה אותו משדה תימן עד שנמכר למפעיל אמריקאי בנובמבר 2006.

איילנדר 4X-CAH של "עייט" בשדה תימן (באדיבות שי פינקלמן)

המטוס המריא לארה"ב ב-11 בדצמבר 2006 כשהוא מוטס בידי חיים ורצקי ומשה ריטר.
 
בשדה סנטה מריה, האיים האזוריים בדרכו לארה"ב 16.12.06
(צילום: Toze Batista)
בשדה הורטה-פיאייל ב-17.12.06 (צילום: Dejalme Vargas)

 נמכר לחברת התעופה HANAIR מהאיטי ומופעל שם תחת אות הקריאה HH-JEC
 

בשירות  הנאייר. עדיין אפשר לראות את הכתובת skykef.co.il  בגחון המטוס (Photo:Orlando Suarez)

 

לייבסיטי - בניית אתרים