נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

דגם:BN-2A איילנדר
 
יצרן:בריטן נורמן, בריטניה
 
מספר יצרן:0101B
 
טיסה ראשונה:30.7.69
 
תולדות המטוס:
 
המטוס יוצר לפי הזמנה של חברת יעף הישראלית. הוא ביצע את טיסתו הראשונה תחת אות הקריאה הבריטי המיוחד G-51-36. לאחר שקיבל את תעודת כושר הטיסה קיבל אות קריאה ישראלי 4X-AYF והוטס ארצה ב-19 בספטמבר 69 ע"י חברת ג'ונאס איירקרפט.
 
חברת יעף הפעילה את המטוס בטיסות פנים ארציות בהתאם לרשיון ההפעלה שלה. המטוס נמכר לחברת כנף-ארקיע בדצמבר 72 וגם שם הופעל לטיסות בארץ.

איילנדר 4X-AYF כפי שצולם בש"ת בלקבוש בבריטניה במרץ 77 (Photo:Trevor Warne)
 
באוקטובר 77 מכרה כנף ארקיע את המטוס לחברת אייר אינווסטמנטס מהעיר פורט לאודר דייל שבפלורידה. המטוס קיבל אות קריאה אמריקאי N101BN אך העיסקה לא יצאה לפועל, ולבסוף נמכר המטוס ללואיס ריי מאל אסטור שבגואטמלה, קיבל את אות הקריאה TG-REB בדצמבר 77 והוטס לשם. נמכר לחברת התעופה לינאס אאראס זמורה מגואטמלה ולאחר מכן נמכר לחברת התעופה TAES  מאל סלוודור.
 
המטוס נמכר לארה"ב, הופעל תחת אות הקריאה N101WD עם תעודת כושר טיסה שהוצאה בתאריך 9 באפריל 98 ע"י ה-FAA ובעליו הרשומים היו חברת VEC CORP OF DELAWARE מניו ג'רסי.לבסוף פורק לגרוטאות.
 

 

לייבסיטי - בניית אתרים