נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס

דגם: BN2A-8 איילנדר

יצרן: בריטן נורמן, בריטניה


מספר יצרן
: 0403G

טיסה ראשונה
: 23 באוגוסט 1974

תולדות המטוס

לאחר טיסת הבכורה המטוס נרשם ע"ש חברת בריטן נורמן כ-G-BCEN ב-27 באוגוסט 1974. נמכר לחברת ג'ונאס איירקרפט מניו יורק וקיבל אות קריאה אמריקאי N90JA. הוטס לחברת שורהאם אסטבלישמנט שהיתה רשומה בואדוז ב-19 בספטמבר 1974.

נמכר לחברת כנף ארקיע והגיע ארצה ב-7 באוקטובר 1974. נרשם ע"ש החברה וקיבל במנהל התעופה האזרחית אות קריאה 4X-AYG.

הושכר לחברת אולימפיק ביוון בין מרץ לנובמבר 1976 ושימש לטיסות ביין איי יוון.

נמכר לחברת אלדרני אייר פריז מאיי התעלה ב-6 ביולי 1981. אות הקריאה הבריטי הושב לו והוא הוסב לדגם BN2A-26. נמכר לחברת ווסטוורד אויאיישן ב-12בדצמבר 1982 וזו השכירה אותו לחברת מטרופוליטן איירוויז עד אפריל 1983. הושכר שוב לחברת לוגנאייר ביוני ויולי 1984, וב-23 בדצמבר 1985 - נמכר לחברת הוריזון הולדינגס מאיי התעלה. זו מכרה אותו לחברת בריטן נורמן ב-23 באוקטובר 1986 שהשכירה אותו לחברת איילס אוף סילי סקייבס בין אוקטובר לדצמבר 1986.

לאחר מכן הושכר לחברת OLT הגרמנית בין מאי ליולי 1987. באוקטובר 1987 נמכר לחברת אייר אטלנטיק מקובנטרי, שהטיסה אותו עבור משמר החופים המלכותי. שם החברה שונה לאטלנטיק רקונאיסנס והיא מפעילה את המטוס עד היום עבור משמר החופים המלכותי.

בשדה מאנסטון-קנט,פברואר 2007 (Photo:Phil Cotterwell)
באותו שדה,מאי 2004. (Photo:Steve Homewood)

 

בטיסה
לייבסיטי - בניית אתרים