נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

דגם:BN2A-8 איילנדר
 
יצרן:בריטן נורמן, בריטניה
 
מספר יצרן:0435G
 
טיסה ראשונה:1.4.75
 
תולדות המטוס:
 
המטוס ביצע את טיסת הבכורה ממפעל בריטן נורמן כשהוא נושא את אות הקריאה G-BCWT. נמכר לסוכן החברה בארה"ב ג'ונאס איירקרפט והועבר ב-2.5.75 כשהוא נושא את אות הקריאה האמריקאי N58JA. ג'ונאס מכרו אותו לחברת אימרקס באותו חודש, וב-3.6.75 נמכר לחברת כנף ארקיע. המטוס נרשם על שם החברה תחת אות קריאה ישראלי 4X-AYI.
 
הגיע ארצה והופעל לטיסות פנים. לאחר כחודש הוחכר לחברת התעופה היוונית אולימפיק והוטס לאתונה כשהוא נושא אות קריאה יווני SX-BBZ. שימש לטיסות בין איי יוון והוחזר לאחר כ-3 חודשים. הוחכר שוב לאולימפיק באפריל 79 , כעת נשא את אות הקריאה SX-BFE. הוחזר לאחר כ-6 חודשים.
 
ב-4.5.81 נמכר לחברת איר אינווסטמנטס האמריקאית מפורט לאודרדייל, והוקצה לו אות קריאה N721BN. הושכר לחברת התעופה אייר אסושיאייטס מאיי הבתולה ולאחר מכן לחברת קראון אייר מפוארטו ריקו, ב-24.4.90 נרשם ע"ש חברת Vehicle Equipment Leasing Co מסן חואן,הוחכר לחברת סיטיסרב מפוארטו ריקו ובפברואר 95 לחברת קריבאייר מסן חואן. ב-23.10.96 נפגע מציפור באחת מטיסותיו.
 
ב-13.4.99 נרשם על שמה של חברת יו אס אייר סאלווייג' מטנסי וכפי הנראה פורק לחלפים. 
לייבסיטי - בניית אתרים