נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס
:

דגם:BN2A-26 איילנדר

יצרן:בריטן נורמן-בריטניה

מספר יצרן:0334B

טיסה ראשונה:11.6.73

תולדות המטוס
:

יוצר כדגם BN2A-8.נרשם ע"ש חברת בריטן נורמן תחת אות הקריאה G-BAAX.נרכש ע"י חברת פיירוקס אויאיישן סרוויסס ממחוז סוריי בבריטניה, וסופק בתאריך  8.7.73.

נרכש ע"י חברת כנף ארקיע בתאריך 30.7.73,הגיע ארצה ונרשם במנהל התעופה האזרחית תחת אות קריאה 4X-AYR בתאריך 17.8.73.המטוס שימש לטיסות פנים ארציות. הוא הושכר לחברת אולימפיק היוונית מחודש מאי עד אוקטובר 75 והופעל ביוון תחת אות קריאה SX-BBX .


צולם בש"ת אילת

בינואר 82 המטוס נמכר לחברת הארווסט אייר ממחוז אסקס באנגליה,וקיבל אות קריאה בריטי G-BJWO בתאריך 16.2.82. כשהיה בבעלות חברה זו הוסב לדגם BN2A-26 ,צוייד בציוד תוצרת מיקרונאייר, ושימש למשימות בקרת זיהום הים.לאחר מכן נמכר לחברת רגיון איירוויז ובמאי 89 לחברת צ'אפמן אויאיישן.בספטמבר 91 נמכר לחברת קנט אייר וביוני 92 למרכז הצניחה של פטרבורו ושימש שם להצנחה.
כ-G-BJWO  (צעלום:Chris Hall)

ב-1 במאי 2002 עברה הבעלות לחברת סטראווינטאואר שפעלה תחת השם פאלקונס פראשוט סנטר ושימש להצנחה,עד שיצא משירות.
בתאריך 23 בנובמבר 2006 נמכר לחברת מטאכם דיאגנוסטיקס מהעיר פידינגטון,מחוז נורת'האמפטון.נצבע  מחדש ע"י חברת מיק אלן איירקרפט רספרייס.המטוס נמצא בבעלות חברה זו כיום.

בשירות מטאכם דיאגנוסטיקס (Photo:Brian Nicholas)
לייבסיטי - בניית אתרים