נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 
פרטי המטוס:
 
דגם:737-2E7 Advanced
 
יצרן:בואינג,ארה"ב
 
מספר יצרן:22875
 
מספר קו יצור: 917
 
טיסה ראשונה:1.10.82
 
תולדות המטוס:
 
מטוס זה נשא בעת טיסות הניסוי והרישוי את אות הקריאה האמריקאי N45708. סופק לארקיע בתאריך 2 במרץ 83.נרשם ע"ש החברה במנהל התעופה האזרחית וקיבל את אות הקריאה 4X-BAB שהיה שייך קודם למסוק אלואט אשר שימש את ארקיע להטסת נוסעים משדה התעופה בלוד למלונות ים המלח.

בואינג 4X-BAB של ארקיע בנחיתה (Photo:Neil Lomax)
 
המטוס הופעל לטיסות לאילת וליעדים באירופה. נמכר לחברת כמקו אקוויפמנט פינאנס בע"מ מבריטניה בתאריך 27.3.84. המטוס הושכר מחברה זו ע"י חברת התעופה דאן אייר לונדון באותו יום אות הקריאה הבריטי שלו היה G-BMDF. ב-14 באוקטובר 88 נרכש ע"י חברת מנופקצ'וררס האנובר ליסינג קורפוריישן והמשיך לטוס בחברת דאן אייר לונדון עד ה-4 בפברואר 92.

מאוחסן בלאשאם לאחר שחברת דאן אייר לונדון פשטה את הרגל (Photo:A.J.Best)
 
נרכש ע"י חברת קפיטל בנובמבר 92, יצא משימוש ואוחסן בש"ת לאשאם שבמחוז שרופשייר בבריטניה.עיסקת מכירה לחברת מנדלה האינדונזית לא יצאה לפועל והמטוס נמכר לחברת פורטיס אויאיישן בינואר 94, וע"י חברת התעופה האירית רייאנאייר ב-6 ביולי 94. אות הקריאה שונה ל-EI-CJI .הושכר לחברת התעופה יורופיאן אייר צ'ארטר ב-14 באפריל 2005, אות הקריאה שונה ל-G-FIGP. יצא משירות  כשהחברה הפסיקה לפעול בתאריך 30 בנובמבר 08 ואוחסן בש"ת של העיר בורנמות' בבריטניה.
 
בשירות רייאנאייר,ש"ת בינלאומי מנצ'סטר (רינגווי),אוגוסט 94 (Photo:Andy Marks) נוחת בש"ת של זלצבורג,אוסטריה,אוגוסט 05 (Photo:Andreas Lotch)
 

 

לייבסיטי - בניית אתרים