נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי מטוס
 

דגם: 727-95

יצרן: בואינג, ארה"ב


מספר יצרן: 19249


מספר גוף: 304


טיסה ראשונה: 16 באוגוסט 1966

בשירות ארקיע
תולדות המטוס

המטוס סופק לחברת התעופה האמריקאית נורת'איסט ב-25 באוגוסט 1966 תחת אות קריאה N1633  ושם ניתן למטוס מספרו בצי החברה: 733.
ב-1 באוגוסט 1972 התמזגה חברת נורת'איסט עם חברת התעופה דלתא ואז שונה מספר הצי של המטוס ל-433.

דלתא 433 נוחת בש"ת לינדברג בסן דיאגו,פברואר 77.
(Photo:Frank Duarte)
בשירות וורלד אירווייז נוחת בש"ת בלטימור/וושינגטון בינלאומי,אוקטובר 85.
(Photo:Bob Garrard)

המטוס נמכר לחברת התעופה טייגראייר בספטמבר 1977 ומשם נמכר לחברת דן-אייר לונדון ובדצמבר 1977 נרשם בבריטניה תחת אות הקריאה G-BFGM.
  ב-16 בדצמבר 1982 נמכר לחברת איירון אויאיישן קורפ. הקולומביאנית תחת אות קריאה HK-2960X, והושכר לחברת התעופה הלאומית הקולומביאנית אוויאנקה מיום רכישתו ועד לאפריל 1984.

לאחר מכן הושכר המטוס לחברת ארקיע מה-1 במאי 1984 ונרשם במנהל התעופה האזרחית תחת אות קריאה 4X-BAE עד לתום תקופת ההשכרה ב-30 באפריל 1985 - אז הוחזר לחברת איירון תחת אות קריאה אמריקאי N727ZV.

ביוני 1985 הושכר לחברת סקאיבס שהשכירה אותו בשכירות משנה לחברת התעופה וורלד איירוויז באוקטובר אותה שנה. המטוס הוחזר לחברת איירון ב-18 במרץ 1986 והיא השכירה אותו לחברת התעופה קלי איירלינס מאותו יום ועד מרץ 1987.

ב-6 במאי הושכר לחברת קלאב אייר האירית תחת אות קריאה EI-BUI וכונה בה "קווין אוף פיס". הוחזר ב7 בנובמבר 1987 והושכר לחברת קי אייר ב-7 בדצמבר 1987.

EI-BUI בש"ת לונדון גאטוויק,מאי 87 (Photo:John Hume) בשירות קי אייר
ב-25 באוקטובר 1988 נמכר לחברת וורלדקורפ ליסינג כשעדיין היה בשירות חברת קי איירלינס. זו החזירה אותו בינואר 1993. ב-1 באוקטובר 1993 יצא משירות ונמכר לחברת ממפיס גרופ שהעבירה אותו לאחסנה בגרינווד שבמיזורי, - שם פורק לחלפים. אות הקריאה האמריקאי בוטל ב-19 באוגוסט 1998.

 

 

לייבסיטי - בניית אתרים