נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 
פרטי המטוס:
 
דגם:757-27B W (ET)
 
יצרן:בואינג, ארה"ב
 
מספר יצרן:24136
 
מספר קו יצור:169
 
טיסה ראשונה:11.3.88
 
סלקל:CR-BS
 
קונפיגורציה:Y228
 
תולדות המטוס:
 
המטוס נגלל ממפעל רנטון של חברת בואינג בתאריך 19 בפברואר 88 וביצע את טיסת הבכורה ב-11 במרץ. סופק למזמין, חברת NMB Holland Aircraft Lease B.V בתאריך 23 במרץ 88 כשהוא נושא את אות הקריאה PH-AHF.
 
המטוס המריא מש"ת לאס וגס, נחת בשדה בואינג פילד לתדלוק, וטס לש"ת לונדון-היתרו ומשם לש"ת סחיפול באמסטרדם בטיסה HG757 לשם הגיע בתאריך 24.3.88. נכנס לשירות חברת אייר הולנד.

PH-AHF בשירות אייר הולנד,ש"ת אמסטרדם-סחיפול (Photo:Gerard Helmer)
 
ב-31 באוקטובר 88 הוחכר בחכירת משנה לחברת התעופה אודיסיי אינטרנשיונל. הוטס מאמסטרדם לש"ת סטאנסטד בלונדון בטיסה AHD097 ומשם לטורונטו שבקנדה בטיסה AHD099 כשהוא צבוע בצבעי אייר הולנד ועליו שמה של חברת אודיסיי.
 
המטוס הוחזר לחברת אייר הולנד  בתום תקופת  ההחכרה והגיע לאמסטרדם ב-23.3.89.  בחודש יוני 90 ניתן לו השם Koningin Wilhemina.  ב-9 באוקטובר 90 הועבר לש"ת גאטוויק בלונדון לביצוע ביקורת אחזקה, ולמחרת הועבר לקופנהגן שם נכנס בחכירת משנה לשירות חברת התעופה סטרלינג. אות הקריאה של המטוס הפך ל-OY-SHF. המטוס הוחזר לאייר הולנד ב-9.4.91 אך הוטס מקופנהגן לש"ת היתרו בלונדון בטיסה SAW035 לצורך תחזוקה. למחרת נרשם ע"ש חברת התעופה הבריטית בריטניה איירווייז תחת אות הקריאה G-OAHF ולאחר חמישה ימים נרכש ע"י חברת סאנרוק איירקרפט קורפוריישן.

OY-SHF בשירות סטרלינג (Photo:Flemming Loevenvig)
 
ב-8 במאי 91 עזב את ש"ת היתרו כשהוא צבוע בצבעי בריטניה איירווייז, ולאחר יומיים הושכר לחברה ע"י סאנרוק. ב-9 במאי 92 נרכש ע"י חברת ING Lease International והמשיך לטוס בשירות בריטניה איירוויז עד ל-19 באפריל 96 תאריך בו ביצע את טיסתו האחרונה בשירות החברה מטנריף לש"ת לוטון.

G-OAHF בשירות בריטניה איירווייז, ש"ת גאטוויק, ספטמבר 95 (Photo:Freek Blokzijl)
 
לאחר יומיים הועבר לש"ת שאנון באירלנד, וב-14.5.96 הוחזר לחברת ING Lease International. אות הקריאה הבריטי בוטל באותו יום לאחר שהמטוס הושכר לחברת אל על ונרשם בארץ תחת אות הקריאה 4X-EBF. מספרו בצי המטוסים של אל על היה 532. מהמטוס הוסרו כל הסמלים והכתובות והוא הופעל בטיסות של חברת ארקיע. ב-15.6.97 הוחכר בחכירת משנה לארקיע.

4X-EBF מסיע בש"ת של פרנקפורט,יולי 99  (Photo:Konstantin von Wedelstaedt)
 
לקראת סיום תקופת ההחכרה,ב-17.4.2000 המטוס נצבע בסמלי המשכיר הבא, חברת התעופה ההולנדית מרטינאייר, והמריא מנתב"ג לאמסטרדם ב-17.4 כשהוא נושא את אות הקריאה ההולנדי PH-AHF. המטוס ביצע טיסות רבות ליעדים באירופה ואת טיסתו האחרונה בשירות החברה ביצע בתאריך 2 באפריל 2001. לאחר 3 ימים הוטס לקייפלאויק לאחזקה והוחזר לאמסטרדם ב-17 באפריל. ב-26 באפריל הוחזר לחברת ING Lease International.
 
באותו יום הוחכר לחברת אייר הולנד, וב-4 במאי נרשם ע"ש חברת Air Holland Leasing III B.V.ב-10 במאי נצבע בסימלי החברה והחל בטיסותיו. הועבר לאחזקה בחברת שאנון איירוספייס שבש"ת שאנון בטיסה HLN901P בתאריך 4.10.01, והוחזר ב-12.11.
 
הושכר לחברת התעופה התורכית אייר אנטוליה ב-19.4.02, נצבע בצבעי החברה ועם אות הקריאה TC-ANN. הוטס לש"ת אנטליה ונכנס לשירות החברה. הוחזר בינואר 2003. ב-7 במאי 03 הושכר לחברת התעופה פליי אייר. על המטוס נצבע אות הקריאה TC-FLC. המטוס הופעל בין היתר בטיסות של חברת התעופה הסודנית סודן איירווייז. נראה ביוני 2003 בש"ת אמסטרדם כשהוא צבוע באדום ונושאת את הכתובת www.corendon.com. ב-24 במרץ 2004 נרכש ע"י בנק וולס פארגו נורת'ווסט ואות הקריאה שונה ל-N136CV. למחרת הוטס בנתיב מדריד-גאנדר-טוסון, המשיך לש"ת גודייר והוכנס לאחסנה ב-28.3.

TC-ANN בשירות אנטוליה, אוגוסט 2002 (Photo:Alexander Jonsson) בשירות קורנדון
 
ב-3.8.04 הועבר לשטח חברת TIMCO שבשדה, לאחר כשבועיים נרכש ע"י חברת קומפאס קפיטל קורפוריישן, שמכרה אותו באותו יום לחברת מקסוראדו גאז מאילינוי, ונרשם על שמה בתאריך 12.10.04. לאורך כל תקופה זו המטוס נשאר בש"ת גודיר באחסנה.

N136CV באחסנה בש"ת גודייר (Photo:Aaron Mandolesi)
 
אות הקריאה האמריקאי בוטל בתאריך 10 במאי 2005 כשהמטוס נמכר לחברת התעופה הבריטית צ'אנל אקספרס. לאחר שבוע נרשם בבריטניה ע"ש החברה תחת אות הקריאה G-LSAB. הועבר ב-30 ליולי 05 לבריטניה בנתיב גודייר-סאלינה-גוז ביי-סאות'אנד בטיסה SXA240 והגיע לשם ב-31.7.05 עדיין צבוע באדום ועם הכתובת Corendon. הושכר לחברת התעופה JET2 שהיא חברת Low Cost ונצבע בש"ת סאות'אנד ב-3.12.05. יצא לטיסת מבחן עם השם JET2 Menorca ב-16.12.05. בעת הטיסה היתה תקלה של הוצאה לא סימטרית של מדפי שפת ההתקפה בכנפיים והמטוס הופנה לש"ת סטאנסטד בלונדון. לאחר תיקון התקלה הועבר חזרה לסאות'אנד בטיסה EXS100E .
 
בספטמבר 2008 הועבר לש"ת לאשאם להתקנת כנפוני קצות כנף והוחזר לש"ת במנצ'סטר ב-24.10.08. המטוס עדיין בשירות חברת JET2.

 G-LSAB בשירות JET2 ללא כנפוני קצות כנף ועם כנפונים
 
 
 
 

 

לייבסיטי - בניית אתרים