נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 
פרטי המטוס:
 
דגם:737-858
 
יצרן:בואינג, ארה"ב
 
מספר יצרן:29957
 
מספר קו יצור:204
 
קונפיגורציה:
 
סלקל:KQ-CG
 
מספר צי:801
 

תולדות המטוס:
 
המטוס הוזמן בבואינג בתאריך1.4.98. נכלל במפעל רנטון בתאריך 18.1.99 וביצע את טיסת הבכורה בתאריך 30.1.99 כשהוא נושא אות קריאה N1786B שהוקצה לו לצורך טיסות הניסוי והרישוי.
 
סופק לאל על בתאריך 24.2.99, יום למחרת נרשם במנהל התעופה האזרחית תחת אות קריאה 4X-EKA ועם הגיעו לנתב"ג ניתן לו הכינוי "טבריה". המטוס מופעל בקוי אל על בין היתר לאמסטרדם, לבודפשט, לפרנקפורט, לז'נבה ועוד.

בתאריך 19 באוקטובר 15, בשעה 13:51 החל המטוס לרוץ על מסלול 08 בנתב"ג בהמראה לטיסת אל על LY253 למינכן. במטוס היו 75 נוסעים ו-8 אנשי צוות.כשהזיז הקברניט את המצערות לדחף המראה, הוגשה רעידה במטוס. המטוס החל להסחף ימינה  ונשמע "באנג" חזק. 

הצוות הפסיק את ההמראה במהירות נמוכה ודיווח על תקלה במנוע ימין.הוא דומם את המנוע ווידא שאין נזק נוסף והסיע  את המטוס חזרה למשטח החנייה.בדיקת המנוע גילתה שברי. מתכת בצינור הפליטה שנגרמו מהתפרקות הטורבינה. הנוסעים הועברו למטוס אחר והמטוס נגרר למוסך אל על להחלפת המנוע. בדיקה שנערכה למסלול לא גילתה שברים נוספים.

חברת אל על הוציאה את הדו"ח הבא:(ציטוט חלקי)

ה"תקלה הטכנית הפתאומית" הופיעה ללא בממנים מוקדמים.מנוע ימין נכשל עקבהתפרקות טורבינה לחץ גבוה וטורבינה לחץ נמוך בזמן שהמנוע הועבר לדחף המראה.לא נגרם נזק נוסף.בדיקה שנערכה ע"י חברת 
SR Technic Zurich גילתה סדקים בלהבים שהורכבו במנוע בשיפוץ האחרון.בדיקת בורוסקופ הנדרשת ע"י בואינג בכל 1,600 מחזורי התעייפות של המנוע, בוצעה כשלמנוע היו 722 שעות.ניתוח הקלטות תא הטייס ותחקור הצוות העלה שלא היו סימנים מוקדמים לתקלה.כל הפעולות שננקטו ע"י הצוות היו תכליתיות ובהתאם לנהלים.
 
המראה מנתב"ג, יוני 2004 (צילום:ארזS) 4X-EKA ממריא מש"ת של בריסל, דצמבר 2010 (Photo:Knut Raddatz)
לייבסיטי - בניית אתרים