נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 
פרטי המטוס:
 
דגם:737-281
 
יצרן:בואינג,ארה"ב
 
מספר יצרן:20276
 
מספר קו יצור:231
 
טיסה ראשונה:9.1.70

בואינע 4X-BAG בש"ת לוקה במלטה, אפריל 97 (Photo:Estelle Calleja)
 
תולדות המטוס:
 
המטוס הוזמן ע"י חברת התעופה היפנית אול ניפון איירווייז וסופק לה בתאריך 15 בינואר 70 כשהוא נושא את אות הקריאה היפני JA8403. בינואר 76 נמכר לחברת גינס פיט אויאיישן וזו השכירה אותו לחברת התעופה אייר זאיר מ-26.2.76 עד מרץ 77. המטוס נשא בתקופה זו אות קריאה 9Q-CNL.
 
במאי 77 נמכר לחברת התעופה האירית אר לינגוס. המטוס קיבל אות קריאה אירי EI-BCR וכונה בחברה "ST.OLIVER PLUNKETT". הושכר לחברת גינס פיט אויאיישן ב-18 באוקטובר 80 וזו השכירה אותו בשכירות משנה לחברת התעופה ניגריה איירווייז מאותו יום ועד ל-1 בנובמבר 80, יום בו הוחזר לאר לינגוס.

EI-BCR בשירות אר לינגוס  נוחת בש"ת לונדון-הית'רו,יוני 82 (Photo:Tim Rees)
 
יצא משימוש ואוחסן בש"ת של דבלין ביוני 94. הבעלות עליו עברה לחברת טים אר לינגוס במאי 95, ול"פירסט סקיוריטי בנק אוף יוטה" ב-24.7.96, ואז שונה אות הקריאה ל-N20727, ובתאריך 6 באוגוסט 96 נמכר ל-" פירסט סקיוריטי בנק נורת' אמריקה אונר טראסטי".
 
חברת ארקיע רכשה את המטוס והוא נרשם על שמה תחת אות הקריאה 4X-BAG בתאריך 27 בנובמבר 96. נכנס לשירות בקוי החברה ליעדים קרובים באירופה וכן בטיסות פנים מנתב"ג לאילת. נמכר לחברת התעופה ליינס אריאנס קונגוליסס ב-20.8.06  ומופעל שם תחת אות הקריאה 9Q-CSV
ממריא מש"ת לוקה,אפריל 97 (Photo:Peter Tonna) בשירות ליינס אריאנס קונגוליסס
 
 

 

לייבסיטי - בניית אתרים