נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 
פרטי המטוס:
 
דגם:747-271C/CSD ג'מבו ג'ט
 
יצרן:בואינג,ארה"ב
 
מספר יצרן:21964
 
מספר קו יצור:416
 
סלקל:EKAR
 
טיסה ראשונה:30.11.79
 
ג'מבו 4X-ICL ממריא מש"ת ליאז' בבלגיה,דצמבר 07 (Photo: Helmut Schnichels)
 
תולדות המטוס:
 
מטוס זה הוזמן בבואינג ע"י חברת התעופה טראנס אמריקה איירליינס וסופק לה בתאריך 21 בדצמבר 79 תחת אות הקריאה N741TV. הושכר לחברת התעופה ניגריה איירווייז בין ספטמבר לנובמבר 1980 ושוב בין ספטמבר לאוקטובר 81.
 
בשירות טראנס אמריקה,ש"ת ז'נבה, אפריל 81 (Photo:G.Schweikart) בשירות UTA , ש"ת פריס-שארל דה גול, יולי 85 (Photo:Johan Ljungdahl
 
הושכר לחברת התעופה הצרפתית UTA בין 3.5.85 עד 16.3.86 ולחברת התעופה קארגולוקס מלוקסמבורג  ב- 8.10.86 . ב- 6.1.87 עברה הבעלות עליו לחברת השכר במטוסים ILFC שהמשיכה בהשכרתו לקארגולוקס, שב- 6 בינואר 87 שינתה את אות הקריאה שלו ל- LX-ACVולבסוף רכשה את המטוס ביוני 91. בצי המטוסים של החברה זכה המטוס לכינוי City Of Echternmach שניתן לו בשנת 1993.
 
ב-11.11.98 קיבל המטוס רישום אמריקאי N538MC לאחר שנרשם ע"ש חברת התעופה האמריקאית אטלס אייר, אך זו החלה להטיס אותו רק ב-23.3.99
 
בדרך לחב' אטלס, עדיין בצבעי קארגולוקס, ש"ת פרסטוויק,פברואר 99,
(Photo: David Unsworth)
 
חברת ק.א.ל. (קוי אויר למטען) העוסקת בשינוע תוצרת חקלאית מישראל לרחבי העולם, רכשה את המטוס מידי אטלס ב-20 בנובמבר 99.המטוס נרשם במנהל התעופה האזרחית תחת אות הקריאה 4X-ICL והרישום האמריקאי בוטל באותו חודש.
המטוס שימש את החברה להטסת מטענים חקלאיים , יצא משירות ואוחסן בנתב"ג תוך שמפורקים ממנו מכלולים כגון מנועים וכני נסע, ונכון לתאריך כתיבת מאמר זה (אפריל 2011) המטוס מועמד לגריטה.

 
המטוס כפי שצולם בנתב"ג, אפריל 2011 (צילום:מוני)
בפירוק (צילום:יוחאי מוסי)
 

 

 

לייבסיטי - בניית אתרים