נכתב ע"י אבינעם מיאסניקוב

פרטי המטוס

דגם: 737-2M8 ADVANCED

יצרן: בואינג, ארה"ב

מספר יצרן: 22090

מספר גוף: 664

תולדות המטוס

טיסת בכורה:2.5.80. סופק לחברת התעופה הבלגית טראנס יורופיאן (TEA) בתאריך 19.5.80 כ-OO-TEO וכונה "ג'ונתן".

 אל על שכרה את המטוס ב-1.10.80 והוא קיבל את אות הקריאה הישראלי יומיים אחר כך.את טיסתו האחרונה בשירות אל על ביצע המטוס בתאריך 13.9.82 ואז הוחזר למשכיר ואות הקריאה הישראלי בוטל בתאריך 30.9.82 .

בשירות אל על,מרץ 82 (Photo:BlueAir)

המטוס הושכר לחברת קאבו אייר בפברואר 83 והוחזר ב-16.12.86. הושכר לחברה הטורקית TUR למשך 6 חודשים כ-TC-AJK, ויומים לאחר שהוחזר נרכש ע"י חברת הליסינג ג'י פי אי גרופ. זו השכירה אותו לחברת התעופה ההונגרית מאלב ב-23.12.88 ואות הקריאה שלו שונה ל-HA-LEB.
 

TC-AJK בסכימת הצביעה של TEA,ש"ת שטוטגארט,יולי 88 (Photo:Jetpix) HA-LEB בשירות מאלב

המטוס הוחזר לאחר 10 שנים ואז הושכר לחברת אייר קזחסטן, רישומו שונה ל-UN-B3706 .

בשירות אייר קזחסטן (Photo:AirDaniel)

הוחזר למשכיר והושכר לחברת הליסינג האמריקאית  WFBN בתאריך 3.2.04, ואז רישומו שונה ל-N220LS. נמכר לחברת הליסינג GECAS והושכר בתאריך 15.3.04 לחברת בטאוויה אייר מאינדונזיה כ- PK-YTC כפי הנראה המטוס מופעל בשירות החברה גם כיום.

בשירות בטאויה אייר (Photo:M.Radzi) בשירות בטאוויה אייר בסכמת הצביעה החדשה (Photo:M.Radzi)


 

 



 

 

לייבסיטי - בניית אתרים