נכתב ע"י אבינעם מיאסניקוב

פרטי המטוס

דגם: 737-258 Advanced

יצרן: בואינג, ארה"ב

מספר יצרן: 22857

מספר גוף: 919
 
 4X-ABO בהמראה מש"ת  הבינלאומי של דיסלדורף,ינואר 98 (Photo:Paul Spijkers)

תולדות  המטוס

המטוס סופק לאל על בתאריך 9 לנובמבר 1982. הושכר לחברת GPA בתאריך 12.3.88 וזו השכירה אותו בשכירות משנה לחברת LAN באותו יום. המטוס קיבל בצ'ילה את אות הקריאה CC-CJM. הוחזר לאל על בדצמבר 1988, הושכר לחברת ארקיע בתאריך 4.1.89 ולבסוף נמכר לחברת התעופה ניישנווייד אייר צ'רטר ב-13 באפריל 2000 ושם קיבל את אות הקריאה ZS-OOD.

 

בשירות ארקיע, ש"ת המבורג,1995 (Photo:Marco Dotti) ZS-OOD  בשירות ניישנווייד (Photo:Marco Dotti)

לאחר שהחברה פשטה את הרגל ב-29.4.08 המטוס הוחכר ב-19.5.09 לחברת שהין אייר אינטרנשיונל הפקיסטנית והופעל על ידה תחת אות הקריאה  AP-BIQ. נמכר לחברת KAL Aviation מאיחוד האמירויות.לאחר שנודע לממשלת פקיסטן שחברת שהין אייר ניסתה לפרק את מטוסיה ולמכור את חלקיהם על מנת לשלם את מיסי היבוא עליהם שהיתה חייבת  לממשלה, החרים המכס הפקיסטני בשנת 2012 את המטוס יחד עם כל מטוסי החברה, תעודת כושר הטיסה שלו לא חודשה והוא הוחנה מאז באיזור גריטת המטוסים בשדה התעופה של קראצ'י.

 AP-BIQ  של שהין אייר לקראת נחיתה בש"ת של דובאי,מרץ 10 (Photo:Szabo Gabor)

 

 

לייבסיטי - בניית אתרים