נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס

דגם: 747-123F SCD

יצרן:בואינג, ארה"ב

מספר יצרן: 19897

מספר גוף: 82

תולדות המטוס

המטוס המריא לטיסת הבכורה ב-12 באוקטובר 1970, ב-22 באוקטובר סופק לחברת דלתא איירלינס כשהוא נושא את אות הקריאה N9897 - שם קיבל את מספר הצי 102.
 
N9897 בשירות חברת דלתא,ש"ת לונדון הית'רו,1973 (Photo:Mick West)

ב-1.2.77 נרכש המטוס על-ידי חברת בואינג שהסבה אותו לדגם 747-132 המצוייד בדלת צד למטען (SCD). בואינג מכרה את המטוס בראשון ביולי 1977 לחברת פליינג טייגר, וקיבל את אות הקריאה N803FT.  חברת אל על חכרה את המטוס בין ה-17 בדצמבר 1979 ועד ל-25 בינואר 1980.
 
N803FT בשירות פליינג טייגרס,ש"ת קנדי,ניו יורק,אוקט' 78 (Photo:Aris Pappas)

ב-26 ביוני 1989, נמכר המטוס לחברת פולריס ליסינג קורפוריישן והוחכר מיד חזרה לפליינג טייגר. ב-7 באוגוסט 1989, התמזגה החברה עם חברת פדקס וב-22 בינואר 1990, שונה אות הקריאה שלו ל-N623FE. ב-15 ביוני 1991 הוחזר המטוס לחברת פולריס שהחכירה אותו לחברת אייר הונג קונג למחרת - שם נשא את אות הקריאה VR-HKN.
 
VR-HKN נוחת  בש"ת קטי טק בינ"ל,הונג קונג,בתחילת שנות ה-90
(Photo:Gerard Helmer)

ב-12 ביולי 1996 הוחכר לחברת פולאר אייר קרגו, בה נרשם כ-N856FT וזכה לכינויים "ארנסט וו. בל ג'וניור", "שרי ל. ג'והנסון" ו-"קלארנס אבל".
 
N856FT בשירות פולאר,ש"ת לוס אנג'לס בינ"ל,2000 (Photo;Colin Parker)

המטוס הוצא משרות ופורק במראנה ב-18.5.2000

 

 

לייבסיטי - בניית אתרים