נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס

דגם: 747-123CF

יצרן: בואינג, ארה"ב

מספר יצרן: 20101

מספר גוף: 57

תולדות המטוס

המטוס ביצע את טיסת הבכורה ב-30 ביוני 1970 וסופק לחברת אמריקן איירלינס ב-16 ביולי כשהוא נושא את אות הקריאה N9662. ארבע שנים מאוחר יותר, נרכש על-ידי חברת בואינג והוסב לדגם 747-123CF - יסיב למטען. ב-24 בספטמבר 1974 נרכש המטוס על-ידי חברת פליינג טייגר ליין, שהחכירה אותו ללופטהאנזה בין ה-24 בינואר  והראשון במרץ 1975.

N9662 של אמריקן איירליינס בש"ת לוס אנג'לס,9.70  (Photo:J.Proctor)

חברת אל על הפעילה את המטוס בין ה-21 באוגוסט 1977 ועד לראשון ביולי 1978. אמריקן איירלינס חכרה את המטוס ב-23 בפברואר 1980, שינתה את אות הקריאה ל-N662AA והפעילה אותו עד ל-19 באפריל 1980 - אז החזירה אותו לפליינג טייגר, שהחזירה למטוס את אות הקריאה N801FT.

ב-31 במרץ 1981, נמכר המטוס לאמריקן איירליינס ורישומו שונה ל-N9676. ב-18 בדצמבר 1984, רכשה את המטוס חברת UPS ששינתה את אות הקריאה ל-N676UP במרץ 1985.
 
N801FT ממריא ממסלול 22L  בש"ת שיקאגו-אוהייר,יוני 77 (Photo:Bob Garrard) N9676 של אמריקן איירליינס ממריא ממסלול 25R ש"ת לוס אנג'לס,פברואר 84
(Photo:F.C.Duarte)

בפברואר 1987, הועברה הבעלות על המטוס לחברת בנקר'ס טראסט קומפני שהחכירה אותו חזרה ל-UPS. המטוס יצא משירות ונמצא באחסנה בש"ת רוזוול  משנת 2008.מועמד לגריטה.
 
נוחת על מסלול 25R בש"ת צ'פ לאפ קוק בהונג קונג ,אוגוסט 07 (Photo:Jazon c) באחסנה ברוזוול,ספטמבר 10 (Photo:Jay Deekey)
לייבסיטי - בניית אתרים