נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס

דגם: 175 בריטניה סדרה 313

יצרן:בריסטול,מפעל פילטון,בריטניה

מס' יצרן: 13233

תולדות מטוס

המטוס ביצע את טיסת הבכורה ב-2 בספטמבר 1957, סופק לאל על ב-19 באוקטובר והגיע ארצה למחרת. ב-12 בדצמבר 1957, ביצע המטוס את טיסת הבריטניה המסחרית הראשונה של אל על.
 
 
בריטניה 4X-AGB בתערוכה האוירית בפרנבורו,ספטמבר 57 (Photo:John Black)  (אוסף אד קוטס)

ב-13 בפברואר 1962, הושכר ליצרנית המטוס, חברת בריסטול שהשכירה אותו בשכירות משנה לחברת בריטיש יונייטד איירוויז באותו יום שם הופעל ברישום הבריטי G-ARWZ. עם פתיחת חברת הבת של בריסטול לשירותי אחזקה בשם "בריסטול איירקרפט סרוויסס" הוחזר המטוס רישומית לחברה החדשה ב-12 במרץ 1964 והושכר שוב רישומית לחברת בריטיש יונייטד.

המטוס הוחזר לידי אל על ב-26.3.65 ופעל בשרותה עד ל-3 במרץ 1967, אז נמכר לחברת אייר ספיין הספרדית. רישומו הישראלי של המטוס בוטל ב-8 במאי 1967, ובספרד קיבל המטוס את אות הקריאה הזמני EC-WFL שהוחלף ל-EC-BFL מאוחר יותר. המטוס כונה בחברה "CANTABRICO". והופעל, בחודשי החורף, כמטוס מטען יחד עם מטוס נוסף מדגם זה.

 

 
EC-BFL לאחר המראה ממסלול 29 בש"ת שטוקהולם-ארלנדה,מרץ 68  תדלוק בש"ת במנצ'סטר,חורף 1970 (Photo:Dave Jones )

בשנת 1972, הוצא המטוס משירות ואוכסן בשדה התעופה בפלמה דה מיורקה עד למכירתו לחברת אינטרנשיונל אוויאישן סרוויסס בספטמבר 1973 שפרקה אותו לחלפים בש"ת ביגין היל בשנת 1978.


 

 

לייבסיטי - בניית אתרים