נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:G-159 גולפסטרים 1

יצרן:גרומן איירקרפט אנג'ינירינג,ארה"ב

מספר יצרן:166

שנת יצור:1965

תולדות המטוס:

נרשם בארה"ב תחת אות קריאה N791G ע"ש חברת גרומן לצורך טיסות הניסוי.בתאריך 24.1.66 סופק לחברת NCR תחת אות קריאה N67CR.ביולי 69 הוחלף אות הקריאה ל- N20CR.

המטוס נמכר לחברת NDM קורפוריישן בספטמבר 77 ושימש לטיסות מנהליה תחת אות הקריאה N75DM עד שנמכר לחברת התעופה קולמן אייר טרנספורט באוקטובר 79. לאחר מכן נמכר לחברת התעופה רויאל איירלינס בפברואר 85 וזו שינתה את אות הקריאה ל-N725RA שלושה חודשים אח"כ. עם קריסת החברה והפסקת פעילותה הועברה הבעלות על המטוס לאחד מנושיה, סניף שרוונפורט של בנק קומרשל נשיונל בספטמבר 97.המטוס הוצא למכירה ולאחר שנתיים, ביולי 89 נרכש ע"י חברת דודסון אויאיישן,שמכרה אותו לאחר כחודש לחברת אייבי אויאיישן.

חברה זו מכרה את המטוס לחברת אוסטין ג'ט קורפוריישן בדצמבר 89, וזו מכרה אותו במרץ 90 לחברת התעופה הצרפתית  אייר פרובאנס איטרנשיונל, והוא נרשם על שמה בתאריך 13 ביוני 90 תחת אות קריאה F-GKES. בתאריך 10.12.90 הושכר לחברת התעופה לאופאייר בשווייץ והופעל שם תחת אות קריאה HB-IRQ  לאחר שעיסקת מכירה ללקוח בבלגיה  לא יצאה    לפועל (אות קריאה בלגי OO-IBG ).נמכר לחברת התעופה הישראלית איירואל באוגוסט 93 והופעל בטיסות פנים וליעדים קרובים בחו"ל עד שנמכר לחברת התעופה אינטר טראנזיט מאנגולה.יצא משימוש בש"ת לאנסרייה שביוהנסבורג ושימש כמקור לחלקי חילוף.

 
גולפסטרים HB-IRQ של לאופאייר בנחיתה,יולי 92
 

 

לייבסיטי - בניית אתרים