תעוד וכתיבה -ערן דובדבני

פרטי המטוס:

דגם:3201 ג'טסטרים 32EP

יצרן:בריטיש איירוספייס,בריטניה

מספר יצרן:916

טיסה ראשונה:18.11.90

תולדות המטוס:

המטוס יוצר ע"י חברת סקוטיש אויאיישן במפעל בפרסטוויק, סקוטלנד,הוטס בטיסות הרישוי והניסוי תחת אות קריאה G-31-916 ,יצא משעריו בנובמבר 1990 והועבר לחברת  האם בריטיש איירוספייס ב-20.11.90.המטוס נקנה ע"י חברת "אמריקן איגל", חברה-בת של "אמריקן איירליינס", נכנס לשירות בתאריך 5 בינואר 91 ושימש לטיסות "הזנה" משדות תעופה קטנים לשדות גדולים, תחת הרישום
N916AE. כשהוא מושכר לחברת נאשוויל איגל.חברה זו התמזגה עם חברת פלאגשיפ איירלינס בתחילת יוני 91.

המטוס יצא משירות ב- 9 בינואר 1997 והוכנס להחסנה.

ב- 22 ביולי 1998 המטוס הוצא מהחסנה ונשלח לנשוויל, טנסי, לשיפוץ פנימי.

ב- 17 בדצמבר 1998 המטוס נכנס לשירות בחברת
Aerovias Caribe במקסיקו, ושימש לטיסות במרחבי הים הקריבי.

ב- 4 בספטמבר 2002 המטוס הוצא משירות והוטס להחסנה בקינגמן, אריזונה.

ב- 14 בפברואר 2006 המטוס הוצא מההחסנה והעבר לחברת
Corporate Flight Management מסמירנה, טנסי, המפעילה מטוסים כאלה ומתמחה באחזקתם, שיפוצם ומכירתם. המטוס שופץ לפי הזמנת חברת "טמיר נתיבי אויר", וב- 30 במרץ 2006 הועבר בטיסה לארץ, ע"י הקברניט שלמה בר-טל, הקצין הראשון הדר שביט ז"ל (שנספה באסון התרסקות מסוק הרובינזון ב- 24 באוקטובר 2009) ובליווי קברניט ארגנטינאי בשם אדגרדו קרוסלו, שגם הדריך את הטייסים בארץ.
הטיסה נערכה תחת הרישום 4X-CIJ.

המטוס שימש את חברת "טמיר" לטיסות פרטיות לפי דרישה בארץ ובמזרח הים התיכון, עד לפתיחת הקו הסדיר היומי לראש פינה ולקרית שמונה.

ב- 24.9.2008, הועבר המטוס למפעל "להב" של התעשיה אוירית בנתב"ג, שגם תיחזק אותו, ועבר לתחזוקה משמרת.

צולם בשדה דב לפני העברה (ערן דובדבני)

ב- 29 באוקטובר 2009 נמכר המטוס, יחד עם "אחיו" (מס' סידורי  860), לחברה הולנדית בשם
AIS Flight Academy מלליסטאד (EHLE), ונכנס לתהליך החזרה לכשירות.

ב- 13 באוגוסט 2010 יצא המטוס להולנד בטיסת העברה שבוצעה ע"י הקברניט השוודי פיטר קוליכהאוס, הטייס הראשי של האקדמיה ההולנדית, שרשיונו תוקף ע"י רת"א, וערן דובדבני. באותו יום המטוס הגיע למשכנו החדש בלליסטאד, שם נצבע וקיבל את הרישום ההולנדי
PH-CCJ, כשבספריו רשומות 16,172 שעות.

נחיתה בלליסטאד וצביעה מחדש (באדיבות ערן דובדבני)


מאז הגעתו להולנד, המטוס משמש כמטוס הסבה לטורבו-פרופ לחניכי המכללה, תוך כדי שימוש בו לטיסות אזוריות (
Regional) במערב אירופה.

 

 

לייבסיטי - בניית אתרים