נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:DHC-8 סדרה 311A

יצרן:דה הוילנד קנדה

מספר יצרן:267

תולדות המטוס:

המטוס נרשם ע"ש היצרן תחת אות הקריאה הקנדי C-GFOD  בתאריך 4.4.91 לצורך טיסות הניסוי שלאחריהן סופק למזמין שהיה חברת הליסינג GPA
החכירה את המטוס לחברת התעופה הברזילאית TABA ב-12.4.91 והוא הוטס לברזיל והופעל שם ע"י החברה תחת אות הקריאה PT-OKB  עד 25.3.96.

המטוס הוחזר ל-GPA ואות הקריאה שלו שונה ל-C-FYUP.הוחכר לחברת התעופה הרומנית DAC AIR ונרשם ברומניה תחת אות הקריאה YR-GPW.אות הקריאה הקנדי בוטל באוגוסט 96.המטוס הופעל ע"י החברה עבור חברת התעופה ADA AIR לעונת הקיץ מ-25.7.97.לסוף הוחזר לקנדה דרך אמסטרדם ב-26.1.98 ושם קיבל בחזרה את אות הקריאה C-FYUP.
הוחכר לחברת התעופה הישראלית איירואל ונרשם בארץ תחת אות הקריאה 4X-ARU ביולי 98.הועבר ארצה ע"י World Wide Aircraft Ferrying ב-9.7.98.

חברת איירואל,שהיתה בבעלות מיקי ויינשטיין,ז'אן פייר רוז'אן ורפי הרלב הופעלה באמצעות חברת רפי הרלב יעוץ והשקעות.היא התמודדה בתקופה ההיא מול חברת ישראייר על מכרז משרד התחבורה להפעלת הטיסות לצפון הארץ.המטוס ביצע טיסות לאירופה ולטורקיה אך הוחזר למשכיר באמצע אותו חודש.

דאש 8  4X-ARU של איירואל

נמכר לחברת Avmax  Group ונרשם בקנדה תחת אות קריאה C-GFPZ  בתאריך 22.11.99. אוחסן בשדה התעופה מאאסטריכט שבהולנד. אות קריאה הולנדי PH-SDV נשמר לחברת שרנייר עבור המטוס בתאריך 29.8.2000 אך בוטל ב-19.7.01 כשהמטוס עדיין באחסנה.

יום למחרת הוטס ממאסטריכט לרייקיאוויק לאחר שהושכר לחברת קריביאן סטאר איירלינס ונרשם תחת אות הקריאה V2-LFM.חברה זו הממוקמת בש"ת בירד אינטרנשיונל באנטיגואה ביצעה במטוס טיסות סדירות בשיתוף פעולה עם חברת LIAT בין האיים הקריביים.מהתאריך 16.11.07 המטוס מופעל ע"י חברת LIAT.

V2-LFM של LIAT  נוחת בקורסאו,נובמבר 10 (Photo:Casper Colenbrander)
לייבסיטי - בניית אתרים