נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס

דגם: DHC-7-102

יצרן: דה הוילנד קנדה

מספר יצרן: 64

טיסה ראשונה: 23 באוקטובר 1981

תולדות המטוס

נרשם במנהל התעופה הקנדי ע"י חברת דה הוילנד כ-C-GFCF לשם טיסות הניסוי.

נרכש ע"י חברת ארקיע, וב-30 באוקטובר 1981 קיבל את אות הקריאה 4X-AHB והופעל בקווים הפנים ארציים של החברה.

ב-22 ביוני 1984 נמכר לחברה הקנדית סיטי אקספרס ונרשם בקנדה ע"ש החברה תחת אות קריאה C-GGXS. הושכר לחברת בריימון איירוויז מה-25 באוקטובר 1987 ועד ל-25 בינואר 1988 והופעל בקו היתרו-פליימות.
 

בשירות סיטי אקספרס,ש"ת לונדון הית'רו,ינואר 88 (Photo:Richard Vandervord)

ב-25 בפברואר 1991 יצא משירות חברת סיטי אקספרס ונמכר לחברת אי.אל.אס איירו ליסינג אנד סיילס באוגוסט אותה שנה. חברה זו השכירה את המטוס לחברת קמפבל אייר מיוני 1994 אך המטוס נמסר רק ב-23 ביולי 1994 והוחזר בתום תקופת ההשכרה לאחר כחודש.

ב-12 בספטמבר 1994 הושכר לחברת טראנס קפיטל אייר וזו השכירה אותו בשכירות משנה לחברת לברדור איירוויז מינואר עד מאי 1996.

המטוס הושכר שוב בשכירות משנה והפעם לחברת קמרון איירוויז מספטמבר 1997 ועד ה-12 באוגוסט 1998. הושכר לחברת אייר גוייאנה ב-27 בנובמבר 2000 ומאז מופעל ע"י חברת טראנס קפיטל אייר בשירות האו"ם עם אות קריאה "UN-454 ".המטוס יצא משירות ומשמש כמקור לחלקי חילוף.
 

 C-GGXS בשירות האו"ם,ש"ת של קאבול,מאי 2010 (Photo:Pavluha) דאש 7 C-GGXS כפי שצולם בש"ת העירוני של טורונטו בשנת 2010 (Photo:Reinhard Zinabold)
צולם בתאריך 6.9.12 (Photo:John Oram)

 

 

לייבסיטי - בניית אתרים