נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:C-47B-25-DK

יצרן:דגלס,מפעל אוקלהומה סיטי,חוזה יצור AC-2032

דגם יצרן:DC-3C

מספר יצרן:16007/32755

מס' סידורי בזרוע האוירית של צבא ארה"ב: 44-76423


תולדות המטוס:

המטוס נמסר לצבא ארה"ב בתאריך 24 בפברואר 45.הועבר לח"א המלכותי הבריטי בבסיס ח"א המלכותי מונטראל תחת מס' זנב KN381 באותו יום. הוטס לבריטניה והוצב בטייסת 187 בתאריך 10 במרץ 45. הועבר לטייסת 53 בבסיס אוקינגטון ב-8 בנובמבר 48 ,משם לטייסת 18,ולאחר מכן הופעל לטיסות כלליות בבסיס ווטרביץ',הוחסר לבסיס אוקינגטון.הוצא משירות והועבר ליח' אחזקה 22 לשיפוץ ב-13 ביולי 49.

הועבר לח"א הבלגי ונכנס לשירות תחת מס' זנב K-39 בתאריך 29 בדצמבר 49.למטוס הוקצו קודי קריאה ברדיו "CW-R"ו-"OTC-WR" בשירות טייסת 21 בכנף 15 של ח"א הבלגי.הוחזר ליח' הסיוע לצבאות זרים (MAAG) ב-25.9.52 והועבר לח"א הצרפתי באותו יום תחת מס' זנב 476423.

בח"א הצרפתי הוטס בטייסת התובלה GT3/61  עם קוד קריאה רדיו "FRAQF",לאחר מכן בטייסת GT1/61 מנובמבר 54,משם הועבר ליח' CIET 340 במאי 55, משם לטייסת GT4/61 ביולי 56,חזר ליח' CIET 340 באוקטובר 56,עבר לטייסת GT1/64 באוגוסט 58,שם הוקצה לו קוד קריאה FRAKG, הועבר ל-GSRA 78 באפריל 60 ולבסיס BA709 בינואר 63 שם שונה אות הקריאה ל-"FTESZ". ולבסוף הועבר ל-EC57 בינואר 65.

נמכר לחיל האויר והגיע לארץ ב-13 באפריל 1967.סומן במספר הזנב 035 ובאות הקריאה 4X-FNV

הופעל ע"י הטייסת הבינלאומית, הוכנס לביקורת ולאיזרוח בתעשיה האוירית בתאריך 14.6.70, יצא משם בתאריך 31.7.70. והועבר יחד עם מטוס נוסף  לחברת נתיבי נפט. ביצע טיסות בשירות נתיבי נפט לשדה אבו רודס בסיני תחת אות קריאה אזרחי 4X-DCE. ב-6.9.70 אירע פיצוץ באחד הצילינדרים של מנוע שמאל בזמן נחיתה. המנוע הוחלף. כשנסגרה החברה עקב הסכמי השלום עם מצרים והחזרת שדה אבו רודס למצרים, הוחזרו המטוסים לחיל האויר ב-31.3.77. המטוס קיבל מספר זנב חדש 044 ואות קריאה 4X-FMP.
 
לפי מקורות זרים הוסב לדגם RC-47 ולשם כך הורכבו עליו אנטנות רבות.יצא משירות לחברת קסקייד אייר האמריקאית.הוטס לארה"ב תחת אות קריאה אמריקאי N60154 ונחת בבסיס החברה שבש"ת אפרתה שבמדינת וושינגטון.נראה שם לראשונה בספטמבר 2000.

המטוס נרכש ע"י מוזיאון התעופה הנמצא בשדה התעופה הבינלאומי בפאלם ספרינגס שבקליפורניה. באפריל 2002 נראה בש"ת אפרתה ללא מנוע מס' 2 וללא מדחפים שנשלחו לתיקון. המטוס הוטס לפאלם ספרינגס  .תעודת כושר טיסה חדשה הוצאה בתאריך 17.12.07.

דקוטה 044 בש"ת של פאלם ספרינגס,נוב' 2003 (Photo:Gerhard Plomitzer) בשדה פאלם ספרינגס, יולי 2004 (Photo:Michael Lelly)
לאחר שיפוץ וצביעה (Photo:Tomas Milosch)

סרט וידאו המראה את המטוס בהמראה ובטיסה אפשר לראות כאן:
לייבסיטי - בניית אתרים