נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 
פרטי המטוס:
 
דגם:C-47B-25-DK
 
יצרן:דגלס,מפעל אוקלהומה סיטי,חוזה יצור AC-2032
 
דגם יצרן:DC-3C
 
מספר יצרן:15805/32553
 
מס' סידורי בזרוע האוירית של צבא ארה"ב:44-76221
 
תולדות המטוס:
 
המטוס נמסר לצבא ארה"ב בתאריך 29 בינואר 45.הועבר לח"א המלכותי הבריטי בבסיס ח"א המלכותי מונטראל תחת מס' זנב KN301 באותו יום. הוטס לבריטניה והועבר לתחנת ח"א המלכותי באי נסאו בתאריך 31.1.45.הועבר לפיקוד דרום מזרח אסיה ב-29.3.45,משם לטייסת 48 בדצמבר 46 ולטייסת 110 ב-16 ביולי 49.

המטוס הוחזר לבריטניה ונכנס ליח' האחזקה מס' 17 בתאריך 17.9.51 והוכנס לאחסנה.לאחר מכן הועבר ללהק לסיוע במטוסים צבאיים ב-27 במאי 53,ונמסר לחיל האויר הצרפתי כסיוע בטחוני תחת מספר סידורי 476221.

הופעל בלהק התובלה GT3/61 תחת אות קריאה FRAQH.ב-23.10.53 הועבר ללהק GT1/61 ובדצמבר 54 ללהק  GT2/61 ושם הוטס תחת אות קריאה FRAOL.ביולי 55 הועבר ליח' CIET-340 ובאוקטובר 58 לבסיס BA-701 שם הופעל תחת אות קריאה FTEBF.במאי 60 הועבר ליח' GLA 45 ובמאי 63 הועבר ל-BA-701.באוקטובר 63 הועבר ליח'  CIEES 343 ושם הוטס תחת אות קריאה FSDKS,וביוני 65 הועבר ליח' EPAS 325.
 
המטוס נמכר לישראל והוכנס לשירות גף דקוטה בטייסת הבינלאומית ב-22.2.67.כשהוקמה טייסת הדקוטות הועבר לשורותיה.שימש בין הייתר גם לאימון חניכי מגמת נווטים בביה"ס לטיסה.כשנסגר מערך הדקוטה בח"א נמכ ע"י סיב"ט לחברת קסקייד אייר האמריקאית וקיבל שם אות קריאה N60049 בתאריך 13.7.2000.המטוס לא הוטס לארה"ב עקב מצבו ונגרט בנתב"ג.הרישום האמריקאי נמחק בתאריך 24.3.04.
לייבסיטי - בניית אתרים