נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:
 
דגם:C-47-DL
 
יצרן:דגלס,מפעל לונג ביץ',ארה"ב
 
מספר יצרן:4463
 
מס' חא"א:41-18401
 
תולדות המטוס:
 
מטוס זה יוצר לפי חוזה מס' AC15847 (מטוסים מס' יצרן 4200 עד 4799).התקבל בזרוע האוירית של צבא ארה"ב בתאריך 23 ביוני 42.נמסר להפעלה בחברת פן אמריקן ב-2.7.42. הוצב באקרה בירת חוף השנהב ב-21.12.42 ולאחר מכן בכנף אפריקה של פיקוד התובלה של המזרח התיכון ב-1.5.43.
 
הועבר לחיל האויר הצרפתי ב-20.11.45 תחת מס' זנב 118401.חלק מהיחידות של ח"א צרפת שהפעילו את המטוס הן יח' ניסויי הטיסה CEV שם הוצב בשנת 54 והופעל תחת אות קריאה FZJLX,ע"י RF/DTI של ממשלת צרפת תחת אות קריאה אזרחי F-BCBB מה-25.11.58, הוחזר לח"א הצרפתי ב-20.3.64 ונכנס לאחסנה בבסיס BA701. לאחר מכן נכנס לשירות בלהק GTLA 2/60 עם אות קריאה FRAGC וגם FRAJJ באוקטובר 65.


בליין הדקוטות בנתב"ג.צולם בשנת 99 (Karl Michal)
 
נמכר לח"א הישראלי והגיע ארצה ב-25 בינואר 67,הופעל בגף דקוטה של הטייסת הבינלאומית עם מס' זנב 032 ואות קריאה 4X-FNE,וכשהוקמה טייסת הדקוטות הועבר אליה.יצא משירות בנובמבר 95 כשבספריו רשומות 18,660 שעות טיסה ו-5553 נחיתות. הוצא למכירה במכרז של סיב"ט עם מטוסי דקוטה אחרים ונרכש ע"י חברת גלובל אינדוס טריז האמריקאית. הוטס לארה"ב תחת אות קריאה N155JM  באוגוסט 99, ואות הקריאה הוחלף ל-N150D בדצמבר 2000 .המטוס נרכש ע"י חברת מוזיאון חברת התעופה אוזרק מסיינט לואיס ונרשם על שמם בתאריך 17.10.01.המטוס שופץ והוחזר למצב טיסה,עדיין צבוע בצבעי חיל האויר.

(Photo:Glenn Chatfield)

 

 
המטוס באושקוש, יולי  2010 (צילום: ליאור כרמון) הכיתוב המפורסם (צילום: ליאור כרמון)

 
 
 תא הטייסים (צילום: ליאור כרמון)  לוחית הרישום של המטוס (צילום: ליאור כרמון)

 

לייבסיטי - בניית אתרים