נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס

דגם: C-47A-10-DK

יצרן: דגלס, ארה"ב

מספר יצרן: 12486

מס' חא"א 42-92661

תולדות המטוס

המטוס יוצר תחת חוזה מס' AC-28405 במפעל אוקלהומה סיטי של חברת דגלס. התקבל ע"י הזרוע האוירית של צבא ארה"ב בתאריך 9.2.44 והועבר לח"א המלכותי הבריטי בבסיס מונטראל בתאריך 21.2.44 כדגם דקוטה C.MK.III וניתן לו מספר הזנב KG451.

המטוס הוטס לבריטניה והוצב בטייסת 233 בתאריך 18.3.44,הועבר ליחידה לפיתוח טקטיקות תובלה של ח"א המלכותי בתאריך 24.5.44,וליחידת הסבה לטייסי תובלה מס' 1381 בתאריך 27.9.45.

נמכר כעודפים לחברת אנגלו-ואאל אייר טרנספורט מיוהניסבורג בתאריך 23.11.46 ונרשם בבריטניה תחת אות קריאה G-AIYT בתאריך 20.12.46. למטוס הוצאה תעודת כושר טיסה מס' 8869. הועבר לדרום אפריקה באפריל 47 ונרשם במשרד התחבורה ביוהניסבורג ע"ש החברה תחת אות קריאה ZS-BCJ.



נמכר ב-12.3.47 לחברת ווסטאייר טרנספורט שהוקמה בדרא"פ ע"י בוריס סניור במטרה להטיס לא"י מתנדבים,דואר ומטענים אחרים.אות הקריאה הבריטי בוטל באותו יום.הטיסות נערכו פעמיים בשבוע דרך רומא,והמטוס הוביל בין היתר חלקי חילוף למטוסים,מנועים ודואר.

בחיל האויר הופעל בתחילה ע"י טייסת הפילים,לאחר מכן בגף דקוטה של הטייסת הבינלאומית ולאחר מכן בטייסת הדקוטה.



בתאריך 4 בנובמבר 65 הודיע ח"א לתעשיה האוירית על אפיון המטוס למשימות אימון נווטים ואלחוטאים,למשימות מודיעין וקליטת שידורי טלוויזיה .המערכות הותקנו במטוס והוא הוחזר לטייסת ביוני 66.


 
המטוס נגרע מהסד"כ בתאריך 11.7.86 לאחר תאונה והועבר לאחסנה ולאחר מכן למוזיאון חיל האויר .בתחילה היה בתצוגה ואחר כך הועבר לשדה מאחורי רחבת המטוסים ושם נזנח.בתאריך 14 באפריל 2010 הועבר כשהוא מפורק ע"ג משאיות לבסיס  נבטים.

 
 
דקוטה 04 במוזיאון חיל האויר (צילום:מימין-אבינעם מיסניקוב,משמאל:יצחק גרשמן)
 
המטוס הורכב בבסיס ע"י אנשי התעשיה האוירית,וגפי תחזוקה בבסיס.בשבועות הקרובים ישופץ המטוס ויצבע מחדש.

פריקת המטוס בבסיס נבטים והרכבתו (כל התמונות ע"י ובאדיבות  NGPhoto.biz)
 
 
   
   
 
ולאחר השיקום והצביעה (כל התמונות ע"י ובאדיבות  NGPhoto.biz)


----


 
 
לייבסיטי - בניית אתרים