נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:C-47B-15-DK

יצרן:דוגלס,מפעל אוקלהומה סיטי,ארה"ב

מספר יצרן:15347/26792

מספר חא"א:43-49531

תולדות המטוס:

יוצר לפי חוזה AC-40652. סופק לזרוע האוירית של הצבא האמריקאי בתאריך 28.11.44 בשדה באר,אינדיאנה.ביקורת הקבלה שלו הסתימה בתאריך 30 בנובמבר והמטוס התקבל והורכב עליו ציוד מבצעי.

בתאריך 13 בדצמבר 44 המריא המטוס לשדה מוריסון שבפלורידה שהיה בסיס של פיקוד התובלה האוירית לשם העברה לאיטליה.המטוס המריא לשם ארבעה ימים אחר כך ובהגיעו צורף לח"א ה-15 של צבא ארה"ב בתאריך 23.12.44.המטוס עמד ללא שימוש במשך 20 יום אצל יחידה לא ידועה של הזרוע האוירית של צבא ארה"ב שבסיסה היה ליד בארי.

ב-14 בינואר 45 צורף המטוס לח"א ה-12 של צבא ארה"ב והופעל ע"י טייסת לא ידועה עד התאריך 11 בספטמבר,יום שבו המריא בדרכו חזרה לארה"ב כשהוא נושא חיילים שחזרו הביתה.המטוס נחת בשדה מוריסון,וב-29 בינואר 46 המריא לבסיס אבילין שבטקסס.

המטוס הוכרז כעודפים,הועבר לרשות מנהל מכירת נכסי המלחמה והוטס לבסיס דיוויס מונת'ן ב-6.4.46. המטוס הוסב לדגם האזרחי DC-3C ע"י חברת התעופה פסיפיק סיבורד איירלינס ב-15.7.46 נמכר לחברת California Growers תחת אות הקריאה NC63186  ולאחר מכן מצא את דרכו לח"א ב-5.5.50.  וקיבל את מספר הזנב 14-07.  הועבר לשימוש  חברת ארקיע ב-9.10.55  נרשם  ע"ש החברה בפנקס כלי הטייס שבאגף התעופה האזרחית במשרד התחבורה וקיבל  אות קריאה 4X-ADA . בעת מבצע סיני "גוייס למילואים" בחיל האויר..
 
דקוטה 4X-ADA  של ארקיע בש"ת של אילת ,אוקטובר 56 בש"ת אילת, סוף שנות ה-50 (מיכאל סנדר)

המטוס  חזר לחיל האויר בינואר 65 לאחר שיצא משירות ארקיע, קיבל את מספר הזנב 007 ואת אות הקריאה 4X-FNA. הופעל ע"י גף דקוטה של הטייסת הבין לאומית ולאחר מכן בטייסת הדקוטות. יצא משירות כשבספריו רשומות 17,568 שעות טיסה ונמכר לחברת גלובל איירקרפט אינדוסטריז האמריקאית. המטוס נרשם בקנדה  תחת אות קריאה C-GFHP  באוגוסט 99 והוטס לקנדה לאחר שמנועיו שופצו. הוטס בנתיב נתב"ג, ש.ת.לוקה שבמלטה (שם נחת בליל 4-5 ביולי 2001), ש.ת. סטאוורטון שבגלוססטרשיר, בריטניה, סקוטלנד, רייקיאויק שבאיסלנד, מניטובה, ונחת לבסוף בש"ת וילנוב שבעיר אדמונטון במחוז אלברטה. נמכר לקרן האוירונאוטית האמריקאית בקמרילו,קליפורניה, נרשם תחת אות הקריאה N215CM והוחזר למצב טיסה.
 
צולם בנתב"ג בשנת 1998 (Photo:Blue Air)    צולם בשדה ווילנוב באפריל 2007 (Photo:Andy Graf)

מיקום:
קמרילו,קליפורניה.
 
 
לוחית היצרן ולוחית הזיהוי של הזרוע האוירית של צבא ארה"ב הנמצאות במטוס


עוד על המטוס,הכשרתו לטיסה וכן קליפי וידאו אפשר לראות כאן
לייבסיטי - בניית אתרים