נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:DO-27A-1

יצרן:דורנייר,גרמניה

מספר יצרן:214



תולדות המטוס:

המטוס סופק לצבא גרמניה ונקלט בטייסת HFSt 2 בבסיס פריצלאר תחת מספר זנב FF+101 בתאריך 18 בינואר 1958.,אך הופעל ע"י טייסת HFSt 814.טייסת זו קיבלה מספר חדש- HFSt 4 בשנת 1959,ומספר המטוס שונה ל-PD+103 ב-15.3.60.המטוס הופעל מבסיס רות' לאחר שהטייסת עברה לשם בשנת 1961.

ב-5.6.64 הועבר לטייסת F1HGrp בדיפהולץ.הועבר לטייסת EAA-601 של ח"א הצרפתי בשאטודון ב-30 ביוני 64.ומשם הגיע לחיל האויר.ההעברה לצרפת בוצעה,כפי הנראה,על מנת להסוות את מקורו.

המטוס הופעל בטייסת הקלה במשימות סיור,תצפית ,טיווח ארטילרי ועוד. באפריל 69 הורכב במטוס אב טיפוס למכשיר לבדיקת חום הצילינדר במנוע. טיסת ניסוי בוצעה ב-3000 רגל בטיסה ישרה ואפקית. כמו כן סופח לביה"ס לטיסה לשם אימון חניכי קורס מתקדם קלים.כשיצא משירות הועבר לביה"ס  הטכני של חיל האויר להדרכה ולאחר מכן לביה"ס "הולץ" לתירגול תלמידי מגמת מכונאות מטוסים. בסופו של דבר הועבר יחד עם דרורים מס'  27 ו-28  שגם הם היו בביה"ס,למוזיאון חיל האויר.


דרור 015 בליין ברמת דוד

דרור 015 בטיסה (באדיבות סא"ל מיל' מ.)
דרור 015 בביה"ס הולץ (באדיבות אסף כהן) מכינים את המטוס להרצה בביה"ס הולץ

במוזיאון ח"א (Photo:David Lednicer)
לייבסיטי - בניית אתרים