נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס
 
דגם: DO-27A-1

יצרן: דורניר, גרמניה

מספר יצרן: 258

תולדות המטוס 
 
המטוס נקלט ביחידה HFSt 4 של צבא גרמניה המערבית בבסיס רוטנבורג,תחת קוד PH+106 בתאריך 30.4.58.למעשה הופעל ע"י HFSt 814.יחידה זו שינתה את שמה ל-HFSt 3 בשנת 1959.

ב-15.3.60 סומן מחדש כ-PC+106 ,הועבר ליח' FAR בבסיס אולטרסן בתאריך 31.7.61 ואז שוב שונה הקוד ל-AC+963. לפי מסמכי הצבא הגרמני,המטוס התרסק באולטרסן ב-1 באוגוסט  62 ,הורד ממצאי הצבא ב-17.9.62 ופורק ע"י יח' LPR 2 בבסיס דיפהולץ.

למעשה המטוס שופץ ונמכר לחברת מטרופוליטן איירמוטיב מניו יורק שהיתה זרוע של סוכנות הביון האמריקאית.לאחר מכן הגיע לחיל האויר.זו היתה הדרך להסוות את מקורו.הופעל בטייסת הקלה במגוון משימות סיור,תצפית ותובלה קלה. נחת נחיתת חירום ב-18.5.69 עקב "עבודה לא תקינה של המנוע, ריטוטי סל"ד ותנודות כוח". נחת נחיתת חירום ביוני 69. בשלב מסויים הורכבה במטוס מצלמת "תרמיל" 6" .היות והמטוס היה בעל הגאים כפולים, סופח לביה"ס לטיסה לאימון חניכי מגמת מתקדם קלים עד שיצא משירות עם סגירת מערך הדרור בח"א.הועבר לאחד מבית הספר הטכניים ולאחר שנים רבות הועבר למוזיאון חיל האויר.

מיקום:

חצר הגרוטאות במוזיאון חיל האויר
 
במוזיאון חיל האויר, 2008 (צילום:אבינעם מיסניקוב)
לייבסיטי - בניית אתרים