נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס

דגם: DO-27Q-1

יצרן:
דורניר, גרמניה

מספר יצרן:
2015

תולדות המטוס

המטוס יוצר כמטוס אזרחי.אות קריאה גרמני D-ELON הוקצה לו ב-5.8.58 ותעודת כושר טיסה הוצאה ב-25.9.58.נרכש ע"ח חברת קורף טרנספורט מהעיר קהל ב-26.9.58.נמכר לחברת דויטשה טקסיפלוג מהעיר מנהיים באפריל 60.חברה זו התמזגה לתוך חברת אירו ללויד דויטשה נה-לופטוורקר מקולן-בון בשנת 62,וחברה זו, שינתה את שמה ל-איר ללויד פלוגסרוויס באותה שנה.

דרור 025 כמטוס אזרחי בגרמניה

המטוס נטל חלק במירוץ האוירי דויטשלנדפלוג ראלי בשנת 1963 (סומן "135"),ניזוק בתאונת נחיתה בשטוטגארט ב-22.10.67,נמכר ל-וו.גרבובסקי מהעיר לאנדשוט באוגוסט 68 (לתיקון),ולאחר מכן נמכר לחברת ברמר פלוגדיינסט מברמן בדצמבר 68.

נמכר לחברת מהרוואלד מברמן בפברואר 70, נמכר לחברת מטרופוליטן אירמוטיב האמריקאית,שהיתה זרוע של סוכנות הביוןהאמריקאית ואף קיבל בארה"ב אות קריאה N8323 באוקטובר 70.למעשה הועבר לישראל.

הופעל ע"י הטייסת הקלה במגוון משימות תצפית,טיווח,סיור ותובלה קלה,וכן סופח לביה"ס לטיסה לצורך אימון פרחי טייס בקורס מתקדם קלים.יצא משירות עם סגירת מערך הדרור בח"א.לבסוף מצא את דרכו למוזיאון ח"א.

דרור 025  בטיסת ניווט בצפון הארץ של חניכי קורס מתקדם קלים בביה"ס לטיסה (באדיבות ישעיהו דהאן)

מיקום

חצר הגרוטאות של מוזיאון חיל האויר

בחצר הגרוטאות של מוזיאון ח"א,2008 (צילום:אבינעם מיסניקוב)
לייבסיטי - בניית אתרים