נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 

פרטי המטוס
 
דגם: DO-27A-4

יצרן: דורניר, גרמניה

מספר יצרן: 474

אות קריאה:4X-FIH


תולדות המטוס

נכנס לשירות צבא גרמניה המערבית תחת קוד KD+132 ב-10.5.60.הוצב בטייסת AG 51 בבסיס אינגולסטאט בתאריך 25.8.60  והקוד שלו שונה ל-EA+386.הקוד שונה למספר הסידורי 57+43 ב-13.11.67.הטייסת עברה לבסיס ברמגארטן בשנת 69 והמטוס יצא משירות בתאריך 13.5.70.

נמכר ל-וו.וואגנהלס והורד ממצאי צבא גרמניה ב-24.9.70.אות קריאה אזרחי גרמני D-EERI הוקצה למטס ב-8.9.70 והיתר לטיסת העברה מברמגארטן לוורמס הוצא ב-15.9.70.המטוס נרשם ע"ש בעליו בתאריך 30.9.70.

המטוס נמכר לחברת מטרופוליטן אירמוטיב,שהיתה זרוע של סוכנות הביון האמריקאית בלוכסמבורג כדי להסוות את מקורו. הועבר לישראל בטיסה כשהוא נושא מיכל דלק נוסף מפלסטיק . הופעל ע"י הטייסת הקלה במגוון משימות שכללו סיור ותצפית, וגם אימון בביה"ס לטיסה. יצא משירות כשנסגר מערך הדרור בח"א.

 
דרור 33 בזמנים שהוחזק כמטוס שמיש במוזיאון ח"א

המטוס הועבר במצב טיסה למוזיאון חיל האויר.שנים רבות טופל והורץ ע"י צוות המוזיאון עד שבמפקדת חיל האויר הוחלט להשביתו. המטוס הועבר במשך הזמן לחצר הגרוטאות של המוזיאון ושם נהרס.

 
בחצר הגרוטאות של מוזיאון חיל האויר, 2008 (צילום:אבינעם מיסניקוב)
 
לייבסיטי - בניית אתרים