נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס

דגם: DO-27B-1

יצרן:
דורנייר, גרמניה

מספר יצרן:
27-1104-204

שנת יצור:
1958

תולדות המטוס

המטוס התקבל בצבא הגרמני תחת מספר סידורי PE+107 ב-6 בינואר 1958 ביחידה HFSt 815 בבסיס סלה. באותה שנה שונה כינוי היחידה ל-HFSt 1. היא עברה לבסיס פריצלאר והתמזגה לתוך יחידה HFSt 5 בנובמבר 1959. מספר המטוס שונה ל-PE+104 ב-15 במרץ 1960. הועבר ליח' FLHGrp בדיפהולץ ב-14 ביולי 1964, יועד למכירה לח"א של פורטוגל אך לא הוסב ככזה וב-20 ביולי 1964 הועבר ליח' LRuVSt בפורסטנפלדברוק עם מספר סידורי LA+151.

לאחר חמישה חודשים הועבר ל-FAR באוטרסן כ-AC+919. ב-13 בנובמבר 1967 שונה שוב מספרו הסידורי והפעם ל-55+64 ולבסוף הועבר ל-LVR 6 באודנבורג ב-25 ביוני 1970.

נמכר לחברת מטרופוליטן איירמוטיב במאי 1971 ויצא רשמית משירות הצבא הגרמני ב-9 ביוני 1971. חברת מטרופוליטן היתה למעשה זרוע של סוכנות הביון האמריקאית באירופה ודרכה רכשה ממשלת ישראל את מטוסי הדרור מגרמניה. המטוס הגיע לחיל האוויר והוטס במסגרת טייסת 100 במגוון משימות סיור,תצפית וטיווח ארטילרי,וגם סופח מפעם לפעם לביה"ס לטיסה לאימון חניכי קורס מתקדם מטוסים קלים.

דרור 39 בעת טיסת ניווט בצפון הארץ של חניכי קרס מתקדם קלים בביה"ס לטיסה (באדיבות ישעיהו דהאן)

לאחר שיצא משירות הועבר לתצוגת המטוסים בביה"ס הטכני.

מיקום

ביה"ס הטכני של חיל האוויר בחיפה

צולם ב-24 באפריל 2008 (Photo:Andreas Zeitler www.flying-wings.com)
לייבסיטי - בניית אתרים