נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 

טייסי הכוננות של טייסת העטלף ברפידים ביום רביעי,ז' בתשרי תשכ"ח, ה- 11 באוקטובר 67,היו סרן אביהו בן נון וסגן שלמה אגוזי.

הם הוזנקו לאויר לאחר שהתקבלה התרעה מהבקרה על מבנה מטוסי מיג 21 מצריים  באויר מעל האגם המר הגדול,באיזור בסיס ח"א המצרי כברית, וכיוון טיסתם מזרחה .כשהגיע זוג השחקים לאיזור בסיוע בקר הירוט,אירעה תקלה הידראולית במטוסו של אגוזי,ובן נון הורה לו לחזור לבסיס.

מטוסי המיג טסו בגובה נמוך.בן נון,שהטיס את שחק 32,התארגן מאחורי זנבו של אחד המיגים צימצם טווח עד ששמע באזניות את הצפצוף המעיד שהחיישנים בראשי טילי השפריר שנשא חשים את חתימת החום של מנוע המיג,שיגר טיל-אך מנועו של הטיל לא ניצת והוא נפל.

בן נון המשיך במרדף אחרי המיג,כשטייסו מבצע תמרוני חמיקה,ובהיותם באיזור הדלתא של נהר הנילוס, מעל בסיס ח"א המצרי אינשאס,הגיע בן נון לטווח תותחים,ירה צרור קצר והמיג נפגע והתפוצץ.הטייס המצרי נטש.בן נון חזר לרפידים.
לייבסיטי - בניית אתרים