נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

ביום 20 באוקטובר 1973 הוזנק זוג מטוסי קרב מטייסת הקרב הראשונה שאותם הטיסו מיקי כ"ץ (בנשר מס' 31) ואיתן כרמי,לכיוון טסה שבסיני. בהיותם באויר צורפו ע"י הבקר לזוג הקודם שהוזנק מהטייסת, גל/אשכר.גל הוביל את המבנה שהופנה לאיזור פאיד לצורך הגנת שטח בגובה 4,000 רגל.

המבנה הנמיך בשני זוגות לגובה הנדרש,חצה את האגם המר,והתחיל פניה.עם חציית כיוון למערב,הרגיש כ"ץ מכה חזקה בחלקו האחורי של המטוס,ומיד אחריה החלו רעידות מנוע חזקות. מטוס הנשר החל לאבד מהירות.כ"ץ משך לגובה,והגיע לגובה 5,500 רגל ולמהירות 300 קשר כשמד טמפרטורת המנוע כבר מגיע עד סוף הסקאלה.המטוס החל לאבד גובה וכ"ץ הפנה אותו לכיוון מזרח,השליך מטענים חיצוניים,וניסה לשלוט על ביצועי המנוע אך ללא הצלחה.

המטוס חלף על פני האגם המר כשכרמי מלווה אותו,וכ"ץ מדווח ברדיו על פעולותיו ועל החלטתו לנטוש כשהמטוס יגיע לגובה 2,000 רגל. הוא בדק את רתמות כיסא המפלט והמצנח,הוריד את משקף הקסדה,וידא שרצועת הקסדה מהודקת, אסף מרפקים והוריד את המהירות ל-200 קשר.כשהגיע המטוס לגובה 1,800 רגל משך בידית ההפלטה העליונה וכיסא המפלט העיף אותו אל מחוץ למטוס תוך שהוא מקבל מכה חזקה בגבו.

המצנח נפרש,וכ"ץ צנח אל הקרקע המדברית,כופף את ברכיו ופגע בה.הרוח החזקה השכיבה אותו על הקרקע וגררה את המצנח הפרוש ואת כ"ץ הרתום עליו למרחק 20 מטר.הוא פתח את האבזם ושיחרר את המצנח,אך לא יכול היה לזוז עקב הכאבים החזקים.הוא מצא את ה"רינה",פתח אותו ודיווח לכרמי על מצבו.לאחר כ-12 דקות הגיע מסוק,נחת לידו והרופא ואנשי הצוות נשאו אותו למסוק,הורידו אותו בבית חולים שדה ברפידים,ומשם הוא הועבר לביה"ח תל השומר.
לייבסיטי - בניית אתרים