נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

בערבו של יום 6 באוקטובר 73, נשלח וג מטוסי קורנס של טייסת העטלף לסיור כדי לאתר מטרות פעילות באיזור תעלת סואץ.זוג הקורנסים שאותם הטיסו סרן יששכר נווה ונווטו סגן דוד זילברמן (קורנס 124) וגדעון שפר נכנסו לאמ"ט.טיל SA-6 ששוגר אליהם התפוצץ סמוך לקורנס 124 וגרם לו נזק חמור.שפר התקרב למטוס הפגוע בדק את הנזק וליווה אותו לנחיתת חירום בבסיס חצרים.

 
נווה הצליח להגיע לנחיתה אך בהיותו בצלע הסופית ובגובה של 200 רגל,איבד את השליטה על המטוס,שאיבד גובה והתגלגל.המטוס פגע בקרקע לפני תחילת המסלול,התפרק והתפוצץ. הצוות נספה.
 
סיפר מפקד הטייסת סא"ל אליעזר פריגת: "סיפרו לי שבדרכם חזרה הביתה ממשימה הייתה להם תקלה באחד המנועים והפצצות לא השתחררו.רגע לפני הנחיתה הם התרסקו על המסלול. פה הייתי צריך לתפקד כמפקד הטייסת והיה חשוב לי לשמוע את הפרטים. זו הייתה האבידה הראשונה שלנו במלחמה וזה גרם צער גדול לטייסת".

 

לייבסיטי - בניית אתרים