נכתב ע"י אמיר שגב

פרטי המסוקים

דגם: S-65C-3 סי סטליון

יצרן: סיקורסקי, ארה"ב

מספר יצרן: 65-349 (מס' זנב 355) ו-65-354 (מס' זנב 367)

המסוקים השתייכו שניהם לסדרה ג', קבוצת היסעורים השלישית שהגיעה לחיל האוויר. מסוק 355 נקלט ב-30 לנובמבר 1972 ומסוק 367 הגיע לארץ ב-11 לדצמבר 1973 (כרכש מתוכנן ולא כחלק מהרכבת האווירית). המסוקים שירתו בטייסת "דורסי הלילה" בתל נוף, ומאוחר יותר הועברו לטייסת "הסופר פרלון" (לימים "מובילי הלילה") עם פתיחת גף יסעור בטייסת.

תיאור הארוע

בליל ב-22 לאפריל 1990 השתתפו שני מסוקי יסעור בתרגיל שיתוף פעולה עם כוחות מגדוד 202 של הצנחנים - תרגיל ששילב הנחתת כוחות וטיסת ניווט.

דקות לאחר שהורידו כיתת צנחנים, ובמהלך טיסת הניווט, עת שטסו במבנה הדוק ממזרח לציר אלון, פגעו להבי הרוטור של אחד המסוקים בזנבו של המסוק השני. המסוקים התנגשו וצנחו בוערים למרגלות בסיס התותחנים הסמוך מבוא שילה.

בתאונה נהרגו שבעת אנשי הצוות: אל"מ חגי קושט וסרן (מיל') אילן קאופמן, טייסי המסוק המוביל, והמכונאים המוטסים רס"מ גדעון חנון ורס"ל ירון חדד; רס"ן שי צפוני וסרן נמרוד פסחי, טייסי מס' 2, והמכונאי המוטס רס"ל גורן מרדכי. סרן פסחי חולץ פצוע אנושות מהמסוק, ונפטר בבית החולים

לייבסיטי - בניית אתרים