נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם: ווטור IIN

יצרן:סוד אויאסיון,(S.N.C.A.S.O.) צרפת

מספר יצרן:69

מס' ח"א הצרפתי:330

טיסה ראשונה:14.2.58

תולדות המטוס:

מטוס זה הוא מדגם N לקרב לילה והיה בעל מכ"ם יירוט בחרטומו.הוטס ארצה ע"י הטייס יעקב אגסי והנווט יצחק ארז בין 25-26 ביולי 1958.המטוס נקלט כמטוס לקרב לילה בטייסת העטלף בתל נוף.זהו המטוס הראשון מדגם N שלו הורכבו דפלקטורים לתותחים.

בשנת 1963 המטוס הועבר לצרפת ושם שימש כמטוס ניסוי לטיל האויר אויר מונחה המכ"ם R-530  מתוצרת חברת מאטרה.טיסות הניסוי והשיגורים בוצעו במטווח ח"א הצרפתי שבבסיס קולומב בשאר שבאלג'יריה.

המטוס הוחזר ארצה בינואר 1964.היות וטייסת העטלף החלה לקלוט את מטוסי השחק,הועברו מטוסי הווטור שלה לטייסת אבירי הצפון ברמת דוד,ומטוס זה נחת שם וצורף לטייסת.בחודש מאי 64 המטוס הוחזר לצרפת והוחלף ע"י מטוס ווטור מס' יצרן 4 שקיבל כאן את המספר 70

ווטור 69 בשירות טייסת העטלף (באדיבות עמוס דור)

המטוס צורף לטייסתGC-3  "נורמנדי ניימן" שהיתה שייכת לכנף ECCT 2/30 של ח"א הצרפתי שהיתה מוצבת בבסיס ריימס.הופעל ע"י הטייסת כמטוס יירוט תחת קוד 30-ML ואות קריאה F-UIML עד שיצא משירות באפריל 74 והועבר כלאחר כבוד למוזיאון ח"א הצרפתי.

מיקום נוכחי:

מוזיאון ח"א הצרפתי בלה-בורז'ה,באחסנה

   (Photo:Vincent Lindner)
   (Photo:Koen Leuvering)
 
לייבסיטי - בניית אתרים